رئیس سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران از آغاز فرایند آزمایش نمونه‌های برداشته شده از برنج‌های وارداتی به كشور در مبادی ورودی طی هفته جاری خبر داد.

نظام‌الدین برزگری در گفت و گو با ایسنا دراین باره توضیح داد: چندی پیش به درخواست نمایندگان مجلس شورای اسلامی تیم‌هایی از سازمان استاندارد برای نمونه‌برداری از برنج‌های وارداتی به مبادی ورودی كشور مانند استان‌های سیستان بلوچستان و بوشهر كه عمده واردات برنج به كشور از این مراكز انجام می‌شود اعزام شدند.

وی افزود: امیدواریم طی هفته جاری كار آزمایش نمونه‌های برداشت شده از برنج‌های وارداتی آغاز شده و ظرف مدت 10 روز نتایج مربوط به آزمون این نمونه‌برداری‌ها اعلام شود تا شبهه نمایندگان مجلس در این زمینه برطرف شود.

رئیس سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران با اشاره به این كه قرار است این نمونه‌های برنج وارداتی در یك آزمایشگاه ثالث با تایید كمیسیون بهداشت مجلس آزمایش شوند، خاطرنشان كرد: مجلس حق دارد از مسوولان اجرایی كشور سوال كند و مسوولان اجرایی هم باید به طور شفاف به سوالات نمایندگان مجلس پاسخ دهند.

او توضیح داد: نمایندگان مجلس عنوان می‌كنند كه چرا وزارت بهداشت قبل از اعلام نتایج قبلی نمونه‌برداری از برنج‌های وارداتی اعلام كرده كه این برنج‌ها مشكلی ندارند و همین وضعیت باعث ایجاد شبهه در میان نمایندگان مجلس شده است.

وی ادامه داد: به همین منظور تصمیم گرفتیم كه دوباره از برنج‌های وارداتی كشور نمونه‌برداری كنیم و اگر واقعا نتایج منفی باشد، این موضوع را اعلام عمومی خواهیم كرد.

به گفته برزگری، قرار بود در مجموع حدود 100 نمونه جدید از برنج‌های وارداتی به كشور گرفته شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha