قاضی زاده هاشمی با اشاره به مزایای تجمیع بیمه‌ها ادامه داد: نمایندگان مجلس باید در ارتباط با تصویب و الزام کردن این موضوع از حالت رودربایستی خارج شوند و این موضوع را تعیین تکلیف کنند و اگر چنین موضوعی در برنامه ششم توسعه تصویب شود ما می‌توانیم در همین مدت باقی مانده اقدامات مناسبی در ارتباط با سامان بخشی منابع مالی در بیمه ها داشته باشیم.

مجلس در الزام دولت به تجمیع بیمه ها رودربایستی را کنار بگذارد

سلامت نیوز:وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: در کشور از فقر تعداد نیروی انسانی در زمینه بهداشت و درمان و کمبود تخت بیمارستانی رنج می‌بریم.

سید حسن قاضی زاده هاشمی  در مصاحبه با «برنامه  صبح و گفت و گو» رادیو گفت وگو، که به مناسبت هفته دولت با این برنامه صبحگاهی صحبت می‌کرد در پاسخ به این سوال که آیا اعضای دولت ورزش می‌کنند یا نه؟ تصریح کرد: تا آنجا که می‌دانم تعدادی از همکاران بر اساس وقت و زمانی که دارند به این موضوع اهتمام دارند و این مساله به صورت نسبی در بین آنها مورد توجه است.

وی با اشاره به وضعیت سلامت، بهداشت و درمان ایران در منطقه اظهار کرد: علی رغم مشکلاتی که با آن روبه رو هستیم ولی در منطقه در این ارتباط در جایگاه بی‌نظیری قرار داریم و این ادعایی است که سازمان بهداشت جهانی مطرح کرده است. البته در برخی از شاخص ها مثل افزایش وزن، چاقی، وافزایش فشار خون و دیابت در وضعیت خوبی به سر نمی‌بریم ولی به طور کلی سیستم بهداشتی کشور از نظر تجهیزات، نیروهای متخصص، در وضعیت بی‌نظیری در منطقه قرار دارد.

این مقام مسئول در وزارت بهداشت ، درمان وآموزش پزشکی با تاکید براینکه علی رغم این موفقیت‌ها ازبرخی از  استانداردهای بین المللی  در این حوزه  فاصله داریم ،خاطر نشان کرد: در بعضی از حوزه ها باید تلاش های جدی‌تری داشته باشیم  چنان که ،دولت و نمایندگان محترم مجلس تصمیمات جدی تری  برای رسیدن وضعیت بهداشت و درمان به استانداردهای جهانی اخذ کنند.

وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه از نظر تعداد تخت بیمارستانی و نیروی انسانی در فقر به سر می‌بریم،ادامه داد: در این مسیر دولت‌ها به طور کلی با دو انتخاب روبه رو هستند ولی تاکنون  نتوانسته‌اند از بین این دو راه یکی را به طور کامل  انتخاب کنند یا باید تمام کارها را خود انجام دهند یا اینکه بخش خصوصی وارد شود که این نیز نیازمند این است که هزینه‌های بیشتری برای بیمه درنظر گرفته شود که مردم آسیب نبینند.

این عضو کابینه با اشاره به حضور پررنگ خیرین در حوزه بهداشت و درمان از سال‌های گذشته تصریح کرد: در این ارتباط مجمع خیرین سلامت فعالیت می‌کنند و ما شاهد کمک‌های میلیاردی از سوی خیرین در این حوزه بوده‌ایم.

قاضی زاده هاشمی با تاکید بر اینکه در حال حاضر در زمینه تامین و انتقال تجهیزات پزشکی به داخل کشور به مانند گذشته مشکلی نداریم، تصریح کرد: در زمینه وارد کردن دارو و مواد اولیه آن نیز هیچ محدودیتی در حال حاضر وجود ندارد و این خود باعث شده هزینه‌های تمام شده کاهش پیدا کند.

وی با اشاره به برخی از مشکلات که درگذشته در این زمینه وجود داشته است ، ادامه داد: همانطور که آقای ظریف و آقای رئیس جمهور تاکید کرده اند ،مشکلات بوجود آمده یک شبه حل نمی‌شودو به تدریج موانع حل خواهد شد.

این مقام مسئول در وزارت بهداشت و درمان در همین زمینه تصریح کرد: در حوزه  فعالیتی وزارت بهداشت موانع برداشته شده است ولی مانعی که در حال حاضر با آن روبه رو هستیم ترس و نگرانی سرمایه‌ گذاران بین المللی  برای حضور و انجام پروژه های مشترک در داخل ایران است که این ترس و نگرانی متاثر از داخل و خارج کشور است.

وزیر بهداشت در بخش دیگری ا ز صحبتهای خود با بیان اینکه در برنامه 5 ساله توسعه پنجم پیش بینی تجمیع بیمه‌ها شده بود ولی این موضوع اجرایی نشد ،خاطر نشان کرد: ما تجمیع بیمه‌ها را ضروری می‌دانیم و به نظر می‌رسد که مجلس باید به صورت قاطع‌تر، دولت را مکلف به اجرای این موضوع کند.

قاضی زاده هاشمی با اشاره به مزایای تجمیع بیمه‌ها ادامه داد: نمایندگان مجلس باید در ارتباط با تصویب و الزام کردن این موضوع از حالت رودربایستی خارج شوند و این موضوع را تعیین تکلیف کنند و اگر چنین موضوعی در برنامه ششم توسعه تصویب شود ما می‌توانیم در همین مدت باقی مانده اقدامات مناسبی در ارتباط با سامان بخشی منابع مالی در بیمه ها داشته باشیم.

این مقام مسئول در وزارت بهداشت و درمان با بیان اینکه پروژه‌های نیمه تمام در حوزه بهداشت و درمان از جمله اتمام کار بیمارستانها زمان‌بر است، تصریح کرد:امیدواریم که تا پایان کار دولت یازدهم وضعیت بیمارستان‌هایی که پیشرفت آنها بالای 50 درصد است به نتیجه نهایی برسد.


وی افزود: ما نمی‌توانیم ادعا کنیم که همه پروژه‌های نیمه تمام را می‌توانیم به اتمام برسانیم ولی همانطور که گفتم سعی خواهیم کرد پروژه هایی که بیش از 50 درصد پیشرفت کرده‌اند به مرحله نهایی برسانیم.


قاضی زاده هاشمی در پاسخ به این سوال که آیا از عملکرد پزشکان راضی هستید ؟ اظهار کرد: مردم باید راضی باشند البته در ابتدا باید خدا راضی باشد که رضایت او نیز در گرو رضایت مردم است.

وی با بیان اینکه اکثریت قریب به اتفاق پزشکان کشور افرادی عالم و خدوم هستند، ادامه داد: پزشکی ما علاوه بر مهارت با مقوله هایی چون محبت و آموزه های دینی آمیخته شده است  البته در مواری اشکالات و لکه‌هایی وجود دارد که تمام تلاش این است که این لکه‌ها گسترش پیدا نکند.

هاشمی همچنین با تاکید بر اینکه زمانی بحث زیرمیزی در حوزه ی درمان کشور  اپیدمی شده بود ولی اکنون به شدت با آن برخورد می‌شود، تصریح کرد: یکی از افتخارات دولت این است که با این معضل برخورد کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha