عضو شورای عالی سازمان نظام پرستاری کشور اظهارداشت: انتظار ما از سازمان نظام پزشکی به عنوان یک نهاد صنفی غیر دولتی این است که کمک کنند قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری اجرایی شود.

سازمان نظام پزشکی به اجرایی شدن تعرفه خدمات پرستاری کمک کند

سلامت نیوز: عضو شورای عالی سازمان نظام پرستاری کشور اظهارداشت: انتظار ما از سازمان نظام پزشکی به عنوان یک نهاد صنفی غیر دولتی این است که کمک کنند قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری اجرایی شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری، قربانی در دیدار مسئولین نظام پرستاری با رئیس کل سازمان نظام پزشکی، گفت: دولت یازدهم سلامت مردم را اولویت اول خود قرار داد و بیش از حد در این زمینه سرمایه گذاری کرد و این در حالی بود که منابع مالی محدود داشت و مخالفت های زیادی هم با آن شد.

وی افزود: انتظار بر این است که در سال آخر عمر دولت یازدهم و روزهای حساسی که در پیش رو هست، به کمک دولت شتافت، زیرا حوزه سلامت به پاشنه آشیل دولت تبدیل شده و ممکن است نقطه آسیب دولت هم باشد و خیلی ها هم بر روی آن در حال سرمایه گذاری هستند تا نقطه قوت را تبدیل به نقطه آسیب کنند.

قربانی ادامه داد: حرکت ها هم در همین زمینه بوده است چه در حوزه وزارتی و چه در حوزه های دیگر ما اقدامی را ندیده ایم که بخواهد این قضیه را جمع کند و ما در بین متن مردم هستیم. داستان اخبار، آمار و گزارشات یک طرف و آنچه که الان در حوزه های محیطی اتفاق می افتد، قصه دیگری است. اینکه طرح تحول سلامت چرا نتوانست خیلی تغییر در رفتار ارائه دهندگان خدمات ایجاد کند و در سطوح مختلف این بحث بماند .

وی افزود: من احساس می کنم یک تکلیف سنگینی بر دوش جامعه پزشکی است که بتواند از اعتماد دولت استفاده کند و اعتماد سوزی نکند و گفتمان دولت به هر حال برای دوره بعدی هم بتواند قالب کند. لذا، لازم است که نشست ها بیشتر ادامه پیدا کند و فضای تخصصی بیشتری باز کنیم .

قربانی تاکید کرد: آنها اعتبارات را آوردند و تعرفه ها را زیاد کردند، کارهایشان پیش رفت و در نهایت رفتارشان به گونه ای بود که باعث ریزش پایگاه اجتماعی دولت شد. کاش شما در روز پرستار سال گذشته در برج میلاد بودید که با یک فراخوان ساده ۴۰۰۰ تا ۵۰۰۰ نفر با هزینه شخصی آمدند و با رضایت کامل هم برگشتند. این سرمایه اجتماعی دولت است که در حال دود شدن است و دلیل آن هم بی توجهی و لجاجت هایی است که در نقاطی از بدنه وزارتخانه وجود دارد.

وی با اشاره به خدمات پرستاری که در مراکز درمانی به بیماران ارائه می شود، گفت: متاسفانه قیمت این خدمات به هر دلیلی تعیین نمی شود و مشخص نیست چقدر هزینه برای نظام سلامت دارد که نمی خواهیم آن را ببینیم.

قربانی اظهارداشت: توقع ما این است که دوستان در نظام پزشکی کمک کنند بحث تعرفه خدمات پرستاری اجرایی شود.

وی افزود: ما به وزیر بهداشت هم گفتیم سهم خودمان را نمی خواهیم شما بروید و آن را از سرانه عمومی دولت (درآمد ناخالص ملی) حساب کنید و بگیرید.

قربانی با عنوان این مطلب که در خیلی از خدمات پرستاری و پزشکی نقطه مشترک داریم، گفت: از این منظر دوستان کمک کنند تا بتوانیم درآمدهای حوزه سلامت را پایدار کنیم و گرنه بحث های تجهیزات و نیروی انسانی هزینه بر است و جای دیگری دیده نمی شود.

عضو شورای عالی سازمان نظام پرستاری کشور، تاکید کرد: اگر ما از این مسیر بد عبور کنیم، یک سهل انگاری اتفاق خواهد افتاد و کمر مردم خواهد شکست و ارائه دهندگان خدمت هم روز به روز قداست و حرمت خود را از دست خواهند داد و من فکر کنم در این عرصه باید به هم کمک کنیم تا از این قضیه سربلند خارج شویم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha