چهارشنبه ۳ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۸
کد خبر: 191462

کارشناس داروهای تحت کنترل معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی فسا عنوان کرد: ترامادول می تواند باعث وابستگی جسمی و روانی شود.

از عوارض ترامادول چه می‌دانید؟

سلامت نیوز:کارشناس داروهای تحت کنترل معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی فسا عنوان کرد: ترامادول می تواند باعث وابستگی جسمی و روانی شود.

به گزارش  سلامت نیوز به نقل از آنا، فیروزه نوری‌مند، کارشناس داروهای تحت کنترل معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی فسا در خصوص ترامادول گفت: ترامادول دارویی ضد درد و از دسته داروهای مُسکن مخدر است که در صورت تجویز پزشک برای تسکین دردهای متوسط تا شدید در بزرگسالان (مانند دردهای مفصلی،جراحی،زایمان و..) به کار می‌رود.

وی افزود: ترامادول ضعیف‌تر از مورفین و پتدین و قوی‌تر از مسکن‌هایی نظیر ایبوپروفن و استامینوفن است که می‌توان آن را مورفین ضعیف شده تلقی کرد. مصرف این دارو حداکثر به مدت سه الی پنج روز آن هم فقط با تجویز پزشک مجاز است.

نوری‌مند در ادامه یادآور شد: با توجه به گسترش مصرف خودسرانه این دارو و عوارض ناخواسته تداخلات آن با دارو‌های دیگر می‌تواند زندگی فرد را به خطر بیاندازد. این دارو با اسامی تجاری بابومادول، پیرالژین، ترادولان، ترامارام، ترامود، تراژیدول و ترامل در بازار دارویی ایران وجود دارد.

وی در خصوص عوارض مصرف ترامادول گفت: ضعف، اضطراب، گیجی، حالت عصبی و اختلالات خواب،تشنج، تضعیف تنفسی، درد شکم، بی‌اشتهایی، نفخ شکم،حساسیت پوستی، اختلالات بینایی، تکرر ادرار از عوارض شایع مصرف ترامادول است.

کارشناس داروهای تحت کنترل معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی فسا یادآور شد: حتی در مقادیر درمانی، بروز تشنج به دنبال مصرف ترامادول در برخی بیماران گزارش شده است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha