مدیرعامل سازمان بیمه سلامت کشور از اختصاص 80 هزار میلیارد ریال اعتبار ار محل اوراق قرضه و خرانه کشور برای روزآمدکردن پرداختی‌های این سازمان به موسسات طرف قرارداد بیمه سلامت خبر داد.

اختصاص 80 هزار میلیارد ریال اعتبار برای روزآمدشدن پرداختی‌های بیمه سلامت

سلامت نیوز: مدیرعامل سازمان بیمه سلامت کشور از اختصاص 80 هزار میلیارد ریال اعتبار ار محل اوراق قرضه و خرانه کشور برای روزآمدکردن پرداختی‌های این سازمان به موسسات طرف قرارداد بیمه سلامت خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، محمد جواد کبیر در جمع خبرنگاران در سمنان اظهار کرد: تحقق این مهم حاصل وفای به عهد، عملی کردن وعده‌ها و تیزبینی دکتر روحانی رئیس جمهور کشورمان است.

وی با تجلیل از هیات دولت، مجلس، کمیسیون‌های تخصصی مجلس تصریح کرد: دکتر روحانی رئیس جمهور کشورمان با التزام عملی به حقوق شهروندی، طرح تحول نظام سلامت را به عنوان مهمترین و فراگیرترین طرح اجتماعی کشور در اولویت قرار داد.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت کشور با بیان اینکه سال گذشته بخش مهمی از منابع تخصیص به این سازمان به دلیل محدودیت‌های اعتباری محقق نشد، افزود: از همین رو بخشی از پرداختی‌های این سازمان به موسسات طرف قرارداد با تاخیر مواجه شد لذا در واقع دولت و مجلس با این موافقت بستر را برای به روز شدن پرداختی‌های ناشی از بزرگترین طرح اجتماعی دولت تدبیر و امید فراهم کردند.

وی از پرداخت 82 درصد پرداختی های سال 94 به مراکز طرف قرارداد، پزشکان، کلینیک ها و داروخانه ها خبر داد و گفت: علاوه بر این بدهی‌ها به مراکز دولتی نیز تا اوایل مهرماه 94 پرداخت شده است.

کبیر، با خرسندی از موافقت نهایی امروز مجلس دهم با تخصیص این اعتبار، اضافه کرد: تلاش می‌کنیم با این اعتبار علاوه بر پرداخت تمامی پرداختی‌های 94، بخش اعظم پرداختی‌های سال 95 را هم به روز کنیم تا خللی در اجرای طرح بزرگ تحول نظام سلامت ایجاد نشود.

وی گفت: تصویب نهایی این رقم نشان داد که دولت تدبیر و امید و شخص رئیس جمهور بر سر عهدی که با مردم بسته مانده و در شرایط بسیار خاص امروز هم بر تحقق وعده های خود در خصوص حقوق شهروندی و رعایت آن اصرار دارد.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت کشور از تدوین برنامه راهبردی برای اولین بار در بیمه سلامت کشور خبر داد و افزود: این برنامه بر اساس اسناد بالادستی تدوین شده و دسترسی آسان و عادلانه همه به بهداشت و درمان، حفظ حقوق بیمه شدگان، حفظ پایدار منابع بیمه سلامت و... از مهمترین اهداف آن است.

کبیر از تدوین برنامه و برش استانی آن در همه استان‌های کشور خبر داد و گفت: تمامی استان‌های کشور نیز بر اساس این برنامه ملی، برنامه‌ای استانی و متناسب با ویژگی‌ها و نیازهای منطقه‌ای خود تدوین کرده‌اند.

وی با اشاره به شرایط مطلوب استان سمنان برای مطرح شدن به عنوان یک استان پایلوت طرح‌های کشوری گفت: در استان سمنان نیز برنامه‌ای متناسب با جمعیت، ظرفیت‌ها و همچنین چالش‌های حوزه سلامت این استان تهیه و تدوین شده که امروز در دیدار با استاندار و مسئولان استان زمینه‌ها برای اجرایی شدن این برنامه فراهم شد.

وی از پیش بینی 11 ریز برنامه و هدف در سه محور کلی در برنامه بیمه سلامت کشور خبر داد و اظهار کرد: سازمان بیمه سلامت کشور 90 برنامه عملیاتی برای این اجرایی شدن این اهداف تدوین و تبیین کرده است.

کبیر از بهره مندی بیش از 40 میلیون ایرانی از خدمات بیمه سلامت کشور خبر داد و افزود: 23 میلیون نفر از این تعداد در مناطق روستایی و شهرهای کمتر از 20 هزار نفر جمعیت هستند و 14 میلیون نفر آنان از بیمه‌شدگان زیرپوشش صندوق بیمه همگانی هستند که همگی در دولت تدبیر و امید از این خدمات بهره‌مند شدند.

مدیرعامل بیمه سلامت کشور یادآوری کرد: مابقی افراد زیرپوشش نیز عمدتا آن دسته از هموطنان هستند که از طریق سایر صندوق‌های بیمه گذار از خدمات کم نظیر دولت یازدهم در حوزه سلامت بهره‌مند می‌شوند.

وی از طرف قرارداد بودن 44 هزار مؤسسه خدمات رسان با بیمه سلامت کشور خبر داد و تصریح کرد: این مؤسسات طرف قرارداد بیمه سلامت کشور از فعالان این حوزه در بخش خصوصی و دولتی هستند.

این مقام ارشد اجرایی با بیان اینکه دولت بدون مشارکت بیمه‌شدگان نمی‌تواند در راستای استیفای حقوق آنها گام موثری بردارد، اظهار کرد: از همین رو توانمندسازی بیمه شدگان یکی از برنامه‌های ما در آینده است.

کبیر با اذعان به اینکه توانمندسازی بیمه شدگان شناخت و آگاهی عمومی جامعه را افزایش می‌دهد افزود: یک بیمه شده باید از تعهدات موسسه طرف قرارداد، سازمان بیمه گر و تعهدات آنها شناخت کامل داشته تا مطالبات خود را متناسب با قوانین مطرح و پیگیری کند.

وی افزود: در همین راستا قرار است که مراکز پیام در سطح کشور ایجاد شود و سمنان به عنوان استان پایلوت این طرح ملی مطرح است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha