آخرین اخبار رسیده از زمین‌لرزه ایتالیا حاکی از آن است که شمار تلفات آن به 247 کشته افزایش یافته است.

عکس/تلفات زمین‌لرزه ایتالیا به 247 کشته افزایش یافت

سلامت نیوز: آخرین اخبار رسیده از زمین‌لرزه ایتالیا حاکی از آن است که شمار تلفات آن به 247 کشته افزایش یافته است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، تلفات زمین‌لرزه 6.2 ریشتری روز چهارشنبه (دیروز) در ایتالیا به 247 کشته افزایش یافت.

شبکه سی ان ان گزارش کرد، در شهرهای کوچک ایتالیا که به شدت از زمین‌لرزه 6.2 ریشتری آسیب دیده‌اند، گروههای امداد با بی‌قراری در میان آوار خانه‌های فروریخته و آپارتمان‌ها به دنبال بازماندگان این حادثه فجیع هستند.

طبق گزارش سی ان ان، شدت زمین‌لرزه به اندازه‌ای بود که تکان شدید تا «رم»، 100 مایلی از مرکز زمین لرزه نیز احساس شد.

«شارلوت اسمیت» مربی تیم بسکتبال زنان دانشگاه «الون» واقع در کارولینا شمالی که در زمان وقوع زمین‌لرزه با بازیکنان تیم بسکتبال در رم به سر می‌برد، گفت: زمین‌لرزه برای 30 ثانیه ادامه داشت.کل هتل تکان می‌خورد».

«متئو رنزی» نخست‌وزیر ایتالیا نیز روز گذشته اعلام کرد که کابینه دولت برای تصمیم‌گیری درباره اقداماتی که می‌بایست برای کمک به بخش‌های آسیب‌ دیده صورت داد، تشکیل جلسه می‌دهد.

طبق گزارش سی ان ان، شهرهایی که در مرکز زمین لرزه قرار داشتند، شامل «آماتریکا»، «آکومولی» و «آرکواتا دل ترونتو» بودند که بیشتری آسیب ناشی از این زمین‌لرزه را متحمل شدند و ساختمان‌های سه طبقه دلربای این شهرها هم‌اکنون با خاک یکسان شده است.

آماتریکا، شهری با 2 هزار نفر جمعیت در شمال منطقه «لازیو» ایتالیا واقع شده است که با خاک یکسان شده است اما در میان آوار، برج ساعتی شهر همچنان مقاوم قرار گرفته است و این ساعت در زمان وقوع زلزله از کار افتاد.

پاپ فرانسیس برای آنهایی که از این زمین لرزه شدید متحمل آسیب شدید شده‌اند، دعا کرد و «سرجیو ماتارلا» رئیس‌جمهور ایتالیا گفت: «کل کشور باید با افراد آسیب‌دیده متحد و همدل باشند. در زمان حال، ما می‌بایست تمام نیروی خود را برای نجات جان افراد، درمان مجروحین و ایجاد بهترین شرایط برای آوارگان به کار گیریم».

«باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا روز چهارشنبه با رئیس‌جمهوری ایتالیا تماس تلفنی برقرار کرد تا به او پیشنهاد کمک دهد.

رهبران فرانسه، آلمان و روسیه نیز در خصوص این فاجعه ابراز همدردی کردند و در عین حال انجمن اهدای خون از مردم خواست به منظور کمک به درمان آسیب‌دیدگان زمین‌لرزه، خون خود را اهدا کنند.

شبکه سی ان ان در پایان گزارش کرد، ایتالیا با چنین زمین‌لرزه‌های مرگباری بیگانه نیست. در ماه مه 2012، دو زمین‌لرزه شدید به کشته شدن دهها نفر در شمال ایتالیا منجر شد.

در سال 2009 نیز، زمین لرزه‌ای به بزرگی 6.3 ریشتر، منطقه «آکیلا» در مرکز ایتالیا را لرزاند و به دنبال آن 295 نفر جان خود را از دست دادند. زمین‌لرزه روز چهارشنبه، منطقه‌ای را در نزدیکی زمین‌لرزه 2009 به لرزه درآورد.

زلزله ایتالیا

زلزله ایتالیا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha