براساس تفاهم نامه منعقد شده كارخانه شیر پگاه خوزستان با آموزش و پرورش ، 25 پایگاه تغذیه سالم در مدارس ایجاد می شود . این كارخانه تمام هزینه های این پایگاه ها را به عهده می گیرد و آنها را مجهز به تمام محصولات بهداشتی لبنیاتی می كند .

ایجاد پایگاه تغذیه سالم در مدارس توسط شركت شیر پاستوریزه پگاه خوزستان

براساس تفاهم نامه منعقد شده كارخانه شیر پگاه خوزستان با آموزش و پرورش ، 25 پایگاه تغذیه سالم در مدارس ایجاد می شود . مهندس علی اسدیان مدیرعامل شیر پگاه خوزستان اظهار كرد: كارخانه پگاه خوزستان تمام هزینه های این پایگاه ها را به عهده می گیرد و آنها را مجهز به تمام محصولات بهداشتی لبنیاتی می كند . این پایگاه ها در دانشگاه ، مدارس و اردوگاه های آموزش و پرورش احداث می شوند .
اسدیان به مسئولان دامپزشكی و بهداشت استان پیشنهاد طرح تدوین مشترك برای جلوگیری از عرضه شیر فله را داد و تصریح كرد : شیر فله عامل انتقال بسیاری از بیماریهاست و ما توصیه
می كنیم شیر فله كنترل و به كارخانه فرستاده شود تا پس از انجام آزمایشات لازم و مجازبودن از نظر بارمیكروبی به صورت پاستوریزه و استریلیزه در اختیار مردم قرار گیرد .
همچنین دكتر محمود نجفی عرب مدیرعامل صنایع شیر ایران در سمینار گردهمایی صنایع شیر ایران كه در اهواز برگزار شد ظرفیت تولید محصولات لبنی در كشور را بسیار زیاد دانست و سرمایه گذاری صورت گرفته را متناسب اعلام كرد .
دكتر نجفی ، لبنیات را برای افزایش سلامتی مردم ضروری و یكی از شاخص های مهم سلامت عنوان و تصریح كرد : باید شاخص و میزان مصرف لبنیات در ایران افزایش یابد ، در حال حاضر سرانه مصرف لبنیات در كشور 80 كیلوگرم است كه شاخص خوبی نیست و باید این رقم را به
180 كیلوگرم در سال افزایش یابد .

مدیرعامل صنایع شیر ایران توانمندیهای كشور در زمینه تولید محصولات لبنی را بسیار خوب ارزیابی كرد و اظهار داشت : با افزایش شاخص سرانه مصرف لبنیات در كشور هزینه های درمان بسیاری از بیماری ها مانند : پوكی استخوان را كه در كشور بین 40 تا 45 سال است ، كاهش دهیم . وی تولید شیرخام در كشور را ناكافی خواند و اذعان داشت در تولید شیر خام مطابق با برنامه عقب هستیم و ضرورت دارد سرمایه گذاری بیشتری در این بخش صورت گیرد .


دكتر نجفی میزان تولید شیرخام را در حال حاضر 6 میلیون و 700 هزار تن اعلام كرد و آن را نیازمند توسعه دانست .
مدیرعامل صنایع شیر ایران ، شاخص كیفی شیر خام و حركت دادن جامعه به سمت مصرف شیر پاستوریزه و استریلیزه را از مسائل بسیار مهمی خواند كه نیازمند برنامه ریزی است ، وی سال اصلاح الگوی مصرف را فرصت بسیار خوبی ، برای تغییر الگوی مصرف لبنیات ، اعلام كرد و افزود وظیفه صنعت تنوع محصولات تولیدی است مانند : محصولات سلامت بخش پروبیوتیك و تولید محصولات با انواع طعم ها برای سلیقه های متفاوت می باشد .
دكتر نجفی عرب، فراوری شیر را شامل بخش صنعتی و سنتی اعلام و تصریح كرد : در كشور تولیدشیر صنعتی مطابق با استاندارد بین المللی است و در این بخش مشكل خاصی وجود ندارد اما در بخش سنتی كه شیر در مناطق تولید می شود و تا هنگام انتقال به كارخانه مدت زمانی صرف می شود ، این مدت زمان باعث كاهش كیفیت شیر خواهد شد .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha