یک متخصص اورولوژی، تاکید کرد: شیمی درمانی قبل از جراحی مثانه حدود ۷ الی ۱۵ درصد به زنده ماندن بیمار کمک می کند.

تاثیر شیمی درمانی بیمار قبل از جراحی سرطان مثانه

سلامت نیوز:یک متخصص اورولوژی، تاکید کرد: شیمی درمانی قبل از جراحی مثانه حدود ۷ الی ۱۵ درصد به زنده ماندن بیمار کمک می کند.

به گزارش سلامت نیوز، دکتر حسین جمشیدیان در اختتامیه کنگره سالیانه انجمن اورولوژی ایران گفت: سرطان مثانه یکی از کشنده‌ترین سرطان‌های دستگاه ادراری است که در صورت عدم درمان به موقع ممکن است تومور رشد کرده و به خارج از مثانه گسترش پیدا کند.

وی افزود: رشد سلول های سرطانی در دیواره مثانه که در بیشتر موارد به شکل یک توده گل کلمی است، در صورت عدم درمان، ممکن است رشد کرده، به خارج مثانه گسترش یابد و یا حتی به اعضای دور دست اندازی کند.مهمترین عامل ابتلا به سرطان مثانه مصرف سیگار است و میزان خطر بستگی به مدت و مقدار مصرف سیگار دارد.

این متخصص اورولوژی در خصوص شیمی درمانی قبل از جراحی مثانه گفت: در مواردی که توده درگیری عضله داشته باشد یا احتمال درگیری خارج از مثانه و یا اینکه شک به وجود غده لنفاوی مثبت شود می توانیم از شیمی درمانی به عنوان کاهنده متاستاز دوردست به صورت سلولی و در زمان جراحی یا بعد از جراحی می تواند باعث درگیری ارگانهای دوردست شود استفاده کنیم.

جمشیدیان ادامه داد: این احتمال متاستاز با استفاده از کپی برداری چه قبل از جراحی که به نام نیواجوانت تموتراپی و یا بعد از جراحی به نام اجوانت تموترایی گفته می شود.

بازرس انجمن اورولوژی ایران گفت: نظرهای مختلف در مورد نقش شیمی درمانی وجود دارد که به نظر می رسد که اگر قبل از جراحی داده شود موثرتر خواهد بود و حدود ۷ الی ۱۵ درصد به زنده ماندن بیمار کمک کند و اگر به هر علتی بیمار برای درمان جراحی نشود و در صورت متاستاز یا غدد لنفاوی درگیر و یا تهاجم به لگن وجود داشته باشد از شیمی درمانی بعد از جراحی استفاده می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha