عضو کمیسیون اجتماعی مجلس بر لزوم خروج سریع تر خودروهای فرسوده و کاربراتوری در جهت اجرای بهتر طرح کاهش آلایندگی هوای پایتخت ( LEZ ) تاکید کرد.

لزوم خروج سریع‌تر خودروهای فرسوده برای اجرای بهتر طرح LEZ

سلامت نیوز:عضو کمیسیون اجتماعی مجلس بر لزوم خروج سریع تر خودروهای فرسوده و کاربراتوری در جهت اجرای بهتر طرح کاهش آلایندگی هوای پایتخت ( LEZ ) تاکید کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خانه ملت،مسعود رضایی ، با بیان اینکه بخش قابل توجهی از آلودگی هوای پایتخت ناشی از تردد خودروهای فرسوده و کاربراتوری است، تصریح کرد: هر چند عوامل مختلفی در آلودگی هوای پایتخت دخیل هستند ولی تردد خودروهای فرسوده و کاربراتوری نقش جدی در آلودگی هوای پایتخت دارند.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی،  با بیان اینکه برای اجرای بهتر طرح کاهش آلایندگی هوای پایتخت  (  LEZ ) باید زمینه و بسترهای لازم برای خروج خودروهای فرسوده و کاربراتوری فراهم شود، افزود: در جهت اجرای  بهتر طرح مذکور به صورت جدی نیاز است خودروهای فرسوده و کاربراتوری از رده خارج شوند البته خروج سریع تر این خودروها نیازمند فراهم نمودن شرایط مناسب برای دارندگان این خودروها است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، طرح کاهش آلایندگی هوای پایتخت ( LEZ ) را در جهت بهبود وضعیت هوای پایتخت مثبت ارزیابی کرد و گفت: به طور حتم مجلس از هر اقدامی که در جهت کاهش آلودگی هوای کلانشهر تهران باشد حمایت می کند؛ نیاز است مجلس و دولت تمامی توان خود را برای اجرای بهتر این طرح  به کار ببرند.

وی بر ضرورت فراهم نمودن زیرساخت های لازم برای اجرای بهتر طرح کاهش آلایندگی هوای پایتخت ( LEZ )  تاکید کرد و یادآور شد: اجرای طرح مذکور در صورتی موفقیت آمیز خواهد بود که شهروندان با اجرای آن موافق بوده و از شرایط لازم برای اجرای این طرح برخوردار باشند به طوری که خود به استقبال اجرای طرح بروند و به دنبال دور زدن طرح و سرپیچی از قانون نباشند زیرا  اگر طرحی را بدون فراهم نمودن زیرساخت ها و توجه به شرایط شهروندان به مردم تحمیل نماییم معمولا موفق نخواهد بود و نتیجه مفید حاصل نمی شود.

رضایی بر لزوم ارائه طرح های مناسب در جهت خروج خودروهای فرسوده و کاربراتوری پایتخت تاکید کرد و افزود: برخی خودروهای کاربراتوری کارایی لازم را دارند اما سیستم آنها کیفیت لازم را ندارند بنابراین با حمایت از دارندگان این خودروها می توان سیستم انژکتوری را جایگزین کاربراتوری کرد؛  البته کسانی هستند که این کار را با صرف هزینه کمتر انجام می‌دهند که می توان از  ظرفیت آنها استفاده کرد.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی،  ارائه وام های کم بهره بانکی به دارندگان خودروهای فرسوده را امری ضروری دانست و تاکید کرد: از آنجایی که خودروهای فرسوده در اختیار کسانی است که از وضعیت مالی مناسبی برخوردار نیستند و نقش موثری را در آلودگی هوای کلانشهر تهران ایفا می کنند  بنابراین بهتر است در جهت ترغیب آنها برای تعویض نسبت به ارائه وام کم بهره بانکی اقدام کرد؛ البته با فرهنگ سازی مناسب هم می توان در راستای کاهش آلودگی هوای پایتخت گام برداشت.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با بیان این که تسهیلاتی که در اختیار دارندگان خودروهای فرسوده قرار می‌گیرد باید برای آنها مقرون به صرفه باشد، ادامه داد: به گونه ای که احساس کنند اگر خودروی خود را از دست می‌دهند خودروی با کیفیت‌تری را می توانند با استفاده از تسهیلات ارائه شده تهیه کنند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha