متخصصان انگلیسی معتقدند که قند موجود در شیر مادر می‌تواند به پاکسازی بدن نوزاد از پاتوژن‌های (عوامل بیماری‌زای) عفونی کمک کند.

قندِ شیر مادر محافظ نوزاد در برابر عفونت‌ است

سلامت نیوز:متخصصان انگلیسی معتقدند که قند موجود در شیر مادر می‌تواند به پاکسازی بدن نوزاد از پاتوژن‌های (عوامل بیماری‌زای) عفونی کمک کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایسنا، متخصصان انگلیسی با بیان اینکه قند موجود در شیر مادر بدن نوزاد را از پاتوژن‌های عفونی پاک می‌سازد، اظهار داشتند: این تنها یکی از مشخصه‌های شیر مادر است که می‌تواند به رشد سیستم ایمنی نوزاد کمک کند.

گروهی از متخصصان کالج سلطنتی لندن در بررسی‌های خود دریافتند که یک نوع قند به نام "Iacto-n-difucohexaose I" موجود در شیر مادر طی چند هفته بعد از تولد، استرپتوکوک گروه B را از بدن نوزاد پاک می‌کند و امیدوارند این یافته‌های جدید بتواند در شکل گیری روش‌های درمانی جدید برای پیشگیری از عفونت در مادر و نوزاد موثر باشد.

"الیگوساکاریدها" قندهای موجود در شیر مادر هستند و در بدن نوزاد هضم نمی‌شوند اما در عوض باکتری‌های مفید روده آنها را مصرف می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس، بررسی‌های متعدد حاکی از آن است که شیر مادر از بروز آلرژی و انواع بیماری‌ها در نوزاد جلوگیری می‌کند و به اعتقاد محققان انگلیسی قند موجود در شیر مادر هم می‌تواند از عفونت‌های ناشی از باکتری‌های غیر مفید پیشگیری کرده و به تقویت سیستم ایمنی نوزاد کمک کند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha