جمعه ۳ فروردین ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 1916

آیــا همسرتان همیشه شکایت می کند که چرا شما مناســبت های مخــتـلف را جـــدی نمی گیرید و هیچ جشنی برگزار نـمی نمایید؟ آیا او از شـمـا انتظار دارد تا هر بار برایش فرش قرمز پهن کنید؟ خانمهــا معمولا تمایل دارند تا مناسبتها را جشن بگیرند و خاطــره ها را بـرای همیشه جاودانه سازند، به همین دلیل تنـهـا کاری که لازم اسـت انجام دهید، همراهی همسران، و حاضر شدن در مجالس آنهاست.

چگونه مناسبت ها را جشن بگیریم

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مردمان، یکی از مهمترین مواردی که همیشه باید به خاطر بسپارید این است که: تمام مناسبت ها مثل هم نیستند. در حقیقت مناسبت های مختلف، جشن های مخصوص به خود را می طلبند. اما حتما لازم نیست از هفته ها قبل برنامه ریزی کنید تا جشن خوبی داشته باشید، فقط باید دو کار انجام دهید: تاریخ مورد نظر، یادتان باشد! (بله باید در تقویم، روز آن را علامت بزنید)؛ بعد هم مروری بر روی اطلاعاتی که ما در این زمینه در اختیارتان قرار می دهیم، داشته باشید.

1- سالگرد سه ماهه

چه معنایی دارد: برای بسیاری از زوج ها، سپری شدن 3 ماه از آغاز آشنایی، به این معناست که رابطه در حال جدی شدن بوده و باید تعهدات بیشتری را نسبت به یکدیگر رعایت کنند. بنابراین با ابراز تعهد دو جانبه از سوی هر دو نفر به راحتی می توان مراسم جشن این یادبود را برگزار کرد.

چه کار کنید: می توانید برای صرف یک غذای سنتی بیرون بروید. یک مکان فوق العاده جذاب را انتخاب کنید و سعی کنید شیک ترین لباس هایتان را بپوشید. یادآوری: این جشن را به جای زنده کردن خاطرات گذشته، به سلامتی آینده برگزار نمایید.  به جای صرف شام می توانید گزینه هایی که برایتان از جذابیت بیشتری برخوردار هستند را انتخاب کنید. به یک نمایش کمدی بروید، همچنین می توانید او را به کنسرت مورد علاقه اش دعوت کنید. با این کار، مدت زمان بیشتری را بدون جدیت و قاطعیت در کنار هم سپری کرده اید. نکته: سالگرد سه ماهه باید جزء یکی از اولین جشن هایی باشد که با هم برگزار می کنید. اگر زودتر دست به انجام چنین کاری بزنید، شاید همسرتان تصور کند بیش از اندازه مشتاق هستید و این موضوع چندان خوشایند نیست.

2- سالگرد یکساله

چه معنایی دارد: زمانی که به این روز می رسید، دیگر مراحل اولیه یک ارتباط را پشت سر گذاشته و می خواهید پایتان را فراتر از مرزها بگذارید. از دید او، در این روز باید دوباره تمام خاطرات گذشته زنده شوند ( اولین قرار ملاقات، اولین بوسه)

چه کار کنید: باید این روز را کاملا رسمی بشمارید و تا آنجایی که می توانید با خانمتان احساسی برخورد کنید. باید کاری که در طول این یکسال شما را خوشحال کرده، دو مرتبه تکرار کنید : همان نوشیدنی ها را بنوشید، و یا همان موزیک هایی را که که برای اولین بار هنگام در آغوش کشیدن هم گوش می کردید را تکرا کنید. همچنین به او نشان دهید که تمام خاطرات خوشی که با هم داشته اید را در ذهنتان ثبت کرده اید. او را به رستورانی که علاقه دارد ببرید و یا اگر در طول این مدت به پیک نیکی رفته اید که او یاد خوشی از آن دارد، اجازه دهید آن رویداد مجددا تکرار شوند. اگر دوست دارید که سنگ تمام بگذارید، می توانید یک هفته مرخصی بگیرید و به خارج از شهر سفر کنید.

3- سالگرد دوسالانه

چه معنایی دارد: شما از مرحله جشن های "اولیه" عبور کرده اید. هنگامیکه زمان جشن دوساله رسید، باید به او نشان دهید که تا چه اندازه برایش احترام قائل بوده و از او قدردان هستید.

چه کار کنید: باید جشن را درست مثل روز ولنتاین برگزار کنید، چراکه این روز برای او از اهمیت خاصی برخوردار است. این روز زمانی است که باید از تمام کارها و فداکاری هایی که به پاس شما انجام داده، رسما تشکر و قدردانی به عمل آورید. سعی کنید مهمانی را دو نفره برگزار کرده و با هم خلوت کنید. بهتر است یکی از کارهایی را انجام دهید که در طول این دوسال او همیشه آرزوی انجام دادنش را داشته. (مثلا چتربازی، موج سواری، قایق رانی، یا یک مسافرت جاده ای کوتاه). این کار می تواند سنت جدیدی را برای جشن های آتی ایجاد کند. برای جشن دوساله نه تنها باید تاریخ را به خاطر بسپارید، بلکه خرید کادو را نیز نباید از یاد ببرید. کادوی این روز می تواند هر چیزی از جواهرات گرفته ( معمولا بهترین انتخاب است) یا ناز و نوازش و ماساژ دادن باشد.

4- سالگردهای 5 ساله و بیشتر

چه معنایی دارد: برای همیشه اسیر او شده اید.

چه کار باید کرد: زمانی که به این مورد برسید به طور حتم به اندازه کافی با آداب و رسوم جشن گرفت آشنا شده اید. می دانید او از شما چه انتظاری دارد و به راحتی قادرید ترتیب همه کارها را بدهید. شاید اقوام، دوستان و آشنایان نیز در این میهمانی شرکت کنند، آنها می توانند در برنامه ریزی و خرید هدیه نیز به شما کمک کنند (بله باز هم باید کادو تهیه کنید). پس کار سخت شما بعد از 5 سال چیست؟ فقط روز مورد نظر را به خاطر بسپارید.

به این دلیل که ممکن است میهمانی ها و سالگردهای زیادی بیایند و بروند اجازه ندهید این مسائل برایتان عادی شوند. سعی کنید هر سال کاری جدید و ابتکاری از خود نشان دهید. (اگر ذهنتان آنقدر خلاق نیست که بتوانید هر سال طرحی جدیدی را ارائه دهید، می توانید کارهای سالهای پیش را تکرار کنید فقط کمی بیشتر آنها را بپیچانید تا عینا تکرار مکررات نباشند). بدترین کاری که می تواند از شما سر بزند، بی توجهی کردن نسبت به سالگردهای این چنینی است. درست نیست که سال ها از پس هم سپری شوند و شما هیچ کاری در قبال سالگر زندگی مشترکتان انجام ندهید.

جشن را شروع کنید

نباید اجازه دهید که یک سال دیگر، سالگرد آشنایی تان از راه برسد و همسرتان اظهار ناراحتی کند که چرا شما همه چیز را فراموش می کنید. اگر به حرف های ما گوش کرده باشید و اندکی تلاش هم به خرج دهید، او تا سال آینده تعریف شما را پیش پدر و مادر و دوستانش می کند .

منبع"http://www.mardoman.com

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha