چهارشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۰:۴۶
کد خبر: 19161

عضو كمیته كشوری آنفلوآنزا اعلام كرد كشور در آستانه موج جدیدی از آنفلوآنزای نوع A در اسفند و بهار است

محمود سروش در گفت‌و گو با ایلنا اظهار داشت: طبق آخرین مطالعات انجام شده در منطقه‌های مدیترانه شرقی، شاخ آفریقا و كشور ما در اواخر اسفند ماه و بهار موج دیگر آنفلوآنزا می‌آید كه البته با تمهیدات وزارت بهداشت و آموزش‌رسانی پیش‌بینی می‌شود موارد ابتلا و مرگ پایینی ثبت شود.

سروش در رابطه با تشكیل كمیته ویژه‌ آنفلوآنزا در كشور گفت: این كمیته قبلا و هم‌زمان با آغاز آنفلوآنزا تشكیل شد اما هم‌اكنون رئیس‌جمهور مسئولیت ستاد را بر عهده گرفته و معاون اول ریاست جمهوری كه مسئول كمیته آنفلوآنزا بود زیر نظر وی كار می‌كند.

وی علت این امر را وضعیت پاندمی آنفلوآنزا در كشور ندانست و گفت: ستاد كنترل آنفلوآنزا كمیته‌ای ملی است و در كشورهای پیشرفته نیز تا پایان پاندمی باید فعال باشد و این طبق شرایط جهانی است.

عضو كمیته كشوری آنفلوآنزا در مورد وضعیت این ویروس در كشورگفت: هنوز ویروس آنفلوانزا وجود دارد اما بسیار ضعیف است به طوری كه هم‌اكنون موارد بستری وجود ندارد و بیماران به صورت سرپایی درمان می‌شوند و خوشبختانه مردم و پزشكان آگاهی‌های لازم را كسب كرده و با درمان به موقع باعث كاهش موارد بستری ICU، CCU و فوت شده است.

سروش توصیه كرد: گروه‌های در معرض خطر حتما واكسن آنفلوآنزا را كه به صورت رایگان تزریق می‌شود استفاده كنند و رضایت‌نامه موجود برای تزریق روش معمول بین‌المللی است و از نظر كیفیت بسیار مطمئن بوده و تاكنون عوارضی در مصرف‌كنندگان نداشته است.

وی با بیان اینكه تاكنون استقبال خوبی از واكسن آنفلوآنزای نوع A در كشور شده است، ابراز نگرانی كرد كه با آغاز موج بعدی كه اواخر اسفند و اوایل بهار شایع می‌شود گروه‌های در معرض خطر و افراد مسن به این ویروس مبتلا نشوند و موارد مرگ و ICU افزایش نیابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha