شنبه ۶ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۵

مرد جنایتكاری كه پس از رابطه با زنی، همسر او را به قتل رسانده بود، در دادگاه به قصاص محكوم شد.

مرد خیانتكار به قصاص محكوم شد

سلامت نیوز:مرد جنایتكاری كه پس از رابطه با زنی، همسر او را به قتل رسانده بود، در دادگاه به قصاص محكوم شد.
 
به گزارش  سلامت نیوز به نقل از روزنامه جوان، روز 21 مردادماه سال 93 بود كه مردی به اداره پلیس پایتخت رفت و گفت برادرش شاهین گم شده است. شاكی گفت:  برادرم همراه زن و فرزند خردسالش در یكی از محله‌های جنوب تهران زندگی می‌كند. چند روزی بود برای كاری به زنجان رفته بودم و وقتی به تهران برگشتم از شاهین خبری نبود و زنش هم مدعی شده كه شاهین به مسافرت رفته است. پس از این با تلفن همراهش تماس گرفتم اما او جواب نداد به همین دلیل نگرانش شدم و احتمال دادم برای او اتفاق بدی رخ داده باشد.  با طرح این شكایت پرونده به دستور بازپرس جنایی برای رسیدگی در اختیار تیمی از كارآگاهان زبده پلیس آگاهی قرار گرفت.

در حالی كه تحقیقات درباره این حادثه ادامه داشت مأموران جسد شاهین را در بیابان‌های حوالی كهریزك كشف كردند. با كشف جسد شاهین، پرونده وارد مرحله تازه‌ای شد و تیمی از كارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی برای دستگیری و شناسایی قاتل یا قاتلان وارد عمل شدند. در حالی كه معاینات پزشكی قانونی نشان داد مقتول ابتدا با فشار بر عناصر حیاتی گردن به قتل رسیده و بعد از انتقال جسد به محل حادثه سوزانده شده است، مأموران به همسر مقتول مظنون شدند و از وی تحقیق كردند.

متهم ابتدا از قتل شوهرش اظهار بی‌اطلاعی كرد اما وقتی با مدارك و دلایل روبه‌رو شد، اعتراف كرد كه یكی از بستگانش شوهرش را به قتل رسانده است.
 
وی گفت:  مدتی بود به شوهرم بدبین بودم و به همین خاطر با هم اختلاف داشتیم. ما باهم مشاجره لفظی داشتیم و شوهرم هیچ وقت به من توجهی نداشت. در آن زمان یكی از بستگانمان به نام پرویز به خانه ما رفت و آمد داشت و من كم كم به صورت پنهانی با او ارتباط برقرار كردم. در حالی كه هر روز اختلاف من و شوهرم بیشتر می‌شد از سوی دیگر ارتباط ما دو نفر به هم بیشتر می‌شد. روز حادثه شوهرم برای كار به مسافرت رفت و پرویز از من خواست تا به خانه‌اش بروم. هنوز لحظاتی از رفتن من به خانه پرویز نگذشته بود كه صدای زنگ خانه به صدا در آمد و وقتی پرویز در را باز كرد، شوهرم وارد خانه شد. آنها با هم درگیر شدند كه پرویز شوهرم را خفه كرد.  با اعتراف متهم، مأموران پرویز را بازداشت كردند. قاتل در بازجویی‌ها اول سعی داشت با تناقض‌گویی مأموران پلیس را فریب دهد اما در بازجویی‌های تخصصی به قتل اعتراف كرد.

پس از تحقیقات تكمیلی، پرونده با صدور كیفرخواست برای صدور رأی به شعبه پنجم دادگاه كیفری یك استان تهران فرستاده شد.
 
در نهایت آخرین جلسه دادگاهی دو متهم صبح روز چهارشنبه سوم شهریور ماه در شعبه پنجم دادگاه كیفری به ریاست قاضی بابایی برگزار شد. در ابتدای جلسه نماینده دادستان كیفرخواست را خواند و اولیای دم برای متهم ردیف اول درخواست قصاص كردند.
 
سپس پرویز در جایگاه حاضر شد و درباره حادثه گفت:  چند سالی بود كه به خانه شاهین رفت و آمد داشتم تا اینكه متوجه اختلاف او و همسرش شدم. مدتی بعد من به زن شاهین ابراز علاقه كردم و همین موضوع باعث ارتباط پنهانی ما شد. ارتباط ما بیشتر به صورت تلفنی بود و هر از گاهی هم زن شاهین را به خانه‌ام دعوت می‌كردم. روز حادثه وقتی متوجه شدم مقتول برای كار به شهرستان رفته است، زنش را به خانه‌ام دعوت كردم و او هم به خانه‌ام آمد. ساعتی گذشته بود كه زنگ خانه‌ام نواخته شد. وقتی در را باز كردم در كمال ناباوری شاهین را دیدم. من، همسرش را داخل كمد‌دیواری مخفی كردم، اما شاهین فهمیده بود كه همسرش در خانه من است به همین دلیل آن‌قدر جست‌وجو كرد تا همسرش را داخل كمد دیواری پیدا كرد. از آنجایی كه من و زنش از قبل نقشه قتل شاهین را طراحی كرده‌بودیم، دو نفری با او درگیر شدیم و من با روسری او را خفه كردم. پس از این جسدش را داخل گونی گذاشتیم و با خودرو به بیابان‌های حوالی كهریزك بردیم و آنجا آتش زدیم.

در پایان هیئت قضایی پس از شنیدن دفاعیات متهمان و مدارك ارائه شده، پرویز متهم ردیف اول را به جرم قتل عمد به قصاص و 99 ضربه شلاق و همسر مقتول را به جرم معاونت در قتل به 12 سال حبس و شلاق محكوم كردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha