شنبه ۶ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۰

معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از ابلاغ آیین نامه ممنوعیت توزیع تنباکوهای معطر به وزارت صنعت و معدن خبرداد.

ممنوعیت توزیع تنباکوهای معطر از مهر

سلامت نیوز:معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از ابلاغ آیین نامه ممنوعیت توزیع تنباکوهای معطر به وزارت صنعت و معدن خبرداد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما؛ دکتر سیاری امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: 20 درصد تنباکوهای معطر تنباکو  و 80 درصد مواد صنعتی هستند که ضرر قلیان‌ها را تشدید می‌کنند زیرا جاذبه بالای این مواد صنعتی موجب افزایش مصرف می‌شود.

وی با بیان اینکه این آیین نامه از مهر اجرایی می‌شود افزود: علت شکایت تولید کنندگان به دیوان عدالت اداری برای لغو این آئین نامه پرسود بودن تنباکوهای معطر است.

گزیده‌ای از اقدامات معاونت بهداشت وزارت بهداشت

معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نشست خبری با اصحاب رسانه در گزارش عملکرد این حوزه به مناسبت هفته دولت با اشاره به طرح تحول و دستاوردهای آن گفت: تصویب و اجرای سند پیشگیری و کنترل بیماری های غیر واگیر و اجرای برنامه پزشک خانواده که در چهار شهرستان درحال اجرای آزمایشی است از مهمترین دستاوردهای این معاونت است.

سیاری امروز افزود: تعداد پزشکان خانواده در روستا از 4 هزار و 600 به 6 هزار و 700 پزشک افزایش یافته است.

وی با تاکید بر اینکه 337 مرکز بهداشتی درمانی روستایی ساخته شده است گفت: 2 هزار و 590 پروژه جدید در دست اقدام داریم که برای این تعداد پروژه، هزار و 300 میلیارد تومان اعتبار لازم داریم که 800 میلیارد تومان آن را از طریق اعتبارات وزارت بهداشت و 50 میلیارد تومان آن را از طریق دانشگاه های علوم پزشکی استان ها و خیرین سلامت تامین می کنیم.

سیاری با اشاره به اینکه در حوزه شهری برای هر 2 تا 3 هزار نفر، یک کارشناس مراقبت سلامت در دولت یازدهم تامین شده است افزود: به ازای هر پایگاه سلامت، یک کارشناس تغذیه و یک کارشناس روان نیز تامین کرده ایم که کارشناسان تغذیه را به میزان 597 نفر و کارشناسان سلامت روان را به میزان 825 نفر تامین کرده ایم.

وی با اشاره به اینکه مطالعات هفت برنامه و هشت پروژه طرح تحول نظام سلامت از سال 92 آغاز شد و از سال 93 اجرا شده است گفت: اولویت وزارت بهداشت به ترتیب روستا، حاشیه شهرها، شهرهاى زیر 50 هزار نفر و اصلاح برنامه پزشک خانواده در استان فارس و مازندران بود.

سیاری همچنین به بازطراحی نظام مراقبت اولیه در حوزه شهری که مدتی غیرفعال بود اشاره کرد و افزود: 597 کارشناس تغذیه و 825 کارشناس سلامت روان در پایگاه‌های سلامت و مرکز جامعه خدمات سلامت فعالیت می‌کنند و 45 میلیون نفر تحت پوشش این مراقبت هستند.

معاون بهداشت وزیر بهداشت گفت: در مجموع  3 هزار و 664 پایگاه سلامت در شهر و حاشیه شهرها وجود دارد که هر پایگاه برای 12 هزار و 500 نفر خدمات سلامت ارائه می‌دهد، بخشی از این پایگاه‌های سلامت ضمیمه واحدهای مرکز جامع خدمات سلامت هستند و برای هر 20 تا 50 هزار نفر یک مرکز جامع سلامت وجود دارد.

وی به تدوین سند راهبردی پیشگیری و کنترل بیماری‌های غیرواگیر در دولت یازدهم اشاره کرد و افزود: دولت نسبت به کنترل بیماری های واگیر توجه ویژه ای دارد و طبق برنامه سازمان جهانی بهداشت باید تا سال 2025 بیست و پنج درصد از مرگ های ناشی از بیماری های غیرواگیر را کاهش دهیم.

معاون بهداشت وزیر بهداشت به عوامل ریسک و ابتلا به بیماری های غیرواگیر و مرگ های ناشی از آن اشاره کرد و گفت: با توجه به همین تاکید، کارشناس مراقب سلامت، کارشناس تغذیه و کارشناس سلامت روان به سیستم سلامت خانه های بهداشت اضافه کردیم.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha