شنبه ۶ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۳
کد خبر: 191629

می شود با ترفندها و روش های ساده و طبیعی با چربی خون و چربی تجمع یافته در بدن مقابله کرد. آب بادمجان یکی از این روش های طبیعی است که علاوه بر تصفیه مایعات بدن و دفع توکسین ها احساس سیری ایجاد کرده و کلسترول خون را نیز کاهش می دهد.

روش تهیه/چربی سوزی و کنترل کلسترول با بادمجان

سلامت نیوز: می شود با ترفندها و روش های ساده و طبیعی با چربی خون و چربی تجمع یافته در بدن مقابله کرد. آب بادمجان یکی از این روش های طبیعی است که علاوه بر تصفیه مایعات بدن و دفع توکسین ها احساس سیری ایجاد کرده و کلسترول خون را نیز کاهش می دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تبیان، این روزها خیلی از افراد جامعه از جوان و سالمند نگران چربی خونشان هستند. خوشبختانه کنترل چربی خون و همچنین رسیدن به تناسب اندام از الویت های مردم شده است. تجمع چربی زیاد در بدن و به خصوص دور شکم نه تنها باعث نارضایتی فرد از اندامش می شود بلکه احتمال بروز مشکلات مزمنی مانند بیماری های قلبی، دیابت یا بیماری های مربوط به مفاصل را نیز بالا می برد. بنابراین تلاش ما بر این است که شما را به داشتن عادت های غذایی درست و اصلاح سبک زندگی تان تشویق کنیم. می شود با ترفندها و روش های ساده و طبیعی با چربی خون و چربی تجمع یافته در بدن مقابله کرد. آب بادمجان یکی از این روش های طبیعی است که علاوه بر تصفیه مایعات بدن و دفع توکسین ها احساس سیری ایجاد کرده و کلسترول خون را نیز کاهش می دهد. این نوشیدنی سرشار از فیبر و ترکیبات آنتی اکسیدانی است که به دفع مایعات مضر از بدن کمک زیادی می کند. مصرف منظم آن نیز مانند یک مکمل خوب برای لاغری به خصوص برای افرادی که به سختی وزن کم می کنند محسوب می شود. با ما همراه باشید تا با این نوشیدنی موثر و بی عارضه بیشتر آشنا شوید.


اندر خواص آب بادمجان

یکی از اصلی ترین خواص بادمجان در زمان چربی سوزی این است که با رساندن کالری اندک به بدن مواد مغذی آن را نیز تأمین می کند. در واقع بادمجان حاوی میزان چشمگیری آب است. در نتیجه خاصیت دیورتیک دارد و با حالت احتباس آب و التهاب مقابله می کند.
از دیگر فواید بادمجان که باید همیشه در نظر داشت، تأثیر آن در تحریک صفرا و محافظت از کبد است. بنابراین این ماده غذایی از بروز کبد چرب نیز پیشگیری می کند

میزان بالای ویتامین E در این سبزی یک آنتی اکسیدان قوی محسوب می شود که به بهبود جریان خون و کاهش بیماری های قلبی کمک زیادی می کند. بادمجان سرشار از پتاسیم و سدیم است. این دو ماده معدنی به بهبود سلامت دستگاه عصبی و دستگاه قلب و عروق کمک زیادی می کنند.
مصرف این ماده غذایی در سم زدایی از بدن و بهبود سوخت و ساز آن و همچنین کنترل قند خون تأثیر زیادی دارد. فیبرهای موجود در آن نیز حرکت روده ها را تنظیم کرده و از بروز اختلالاتی مانند یبوست و گاز پیشگیری می کند. بادمجان همچنین خاصیت سیرکنندگی طولانی مدت دارد و قدرت جذب چربی ها در روده را بالا می برد. در نتیجه امکان انباشتگی این چربی ها در خون و افزایش کلسترول محدودتر می شود. از دیگر فواید بادمجان که باید همیشه در نظر داشت، تأثیر آن در تحریک صفرا و محافظت از کبد است. بنابراین این ماده غذایی از بروز کبد چرب نیز پیشگیری می کند. اگر دچار کم خونی هستید و از مشکلات مربوط به دستگاه ایمنی رنج می برید یعنی اینکه احساس ضعف دارید نیز می توانید به سراغ بادمجان بروید. چون حاوی میزان خوبی منیزیم و آهن است.


چگونه می توان با بادمجان چربی سوزی کرده و کلسترول را کنترل کرد؟

کار چندان دشواری نیست. با تهیه آب بادمجان می توانید از خواص آن برای ارتقای سلامت، کنترل وزن و افزایش انرژی بدن برای انجام بهتر کارهای روزمره استفاده کرد. مزیت دیگر استفاده از بادمجان تهیه ساده آن است و اینکه بادمجان چندان گران نیست و می توانید با صرف انرژی و هزینه اندکی این مکمل خوب را تهیه کنید. حال که با گوشه ای از خواص بادمجان آشنا شدید بهتر است طرز تهیه آب آن را نیز یاد بگیرید.

مواد لازم
بادمجان متوسط: 1 عدد
آب لیموترش: 1 عدد
آب: 1 لیتر


روش تهیه
بهتر است از بادمجان های طبیعی و ارگانیک استفاده کنید. حتماً بادمجان را بشویید و سپس با اندکی سرکه سیب یا جوش شیرین شستشو دهید. زمانی که آن را به طور کامل ضدعفونی کردید به اندازه مکعب های یک و نیم سانتی متری خرد کنید. سپس تکه ها را داخل یک پارچ شیشه ای یا ظرف سس شیشه ای بزرگ بریزید و یک لیتر آب به آن اضافه کنید. آب یک عدد لیموترش را گرفته به ترکیب اضافه کنید. سپس در ظرف را بسته و داخل یخچال قرار دهید تا یک شب کامل استراحت کند.

روش مصرف
برای سم زدایی از بدن این نوشیدنی را به مدت 7 روز پی در پی بنوشید. البته می توانید هر هفته سه مرتبه و زمانی که احساس می کنید اشتهایتان بسیار زیاد شده است میل کنید.
آب بادمجان یکی از این روش های طبیعی است که علاوه بر تصفیه مایعات بدن و دفع توکسین ها احساس سیری ایجاد کرده و کلسترول خون را نیز کاهش می دهد

توصیه می کنیم قبل از هر وعده غذایی اصلی یک فنجان تا یک لیوان از ترکیبی که تهیه کرده اید را مصرف کنید. برای افزایش تأثیر این نوشیدنی در کاهش وزن حتماً مصرف میوه و سبزیجات را بالا ببرید و از مصرف چربی های صنعتی و مواد آردی تصفیه شده خودداری کنید. علاوه بر این لازم است که در طول روز یک فعالیت ورزشی به مدت حداقل 30 دقیقه داشته باشید. با همین توصیه های ساده می توانید در عرض یک هفته چند سانتی متر از اندازه دور کمرتان را کم کنید. البته باید در نظر داشته باشید که متابولیسم بدن هر فرد با افراد دیگر متفاوت است و برخی افراد نیاز به تلاش بیشتری برای کاهش وزن دارند.
یادتان باشد که مصرف بادمجان خام به میزان زیاد توصیه نمی شود. چون حاوی آلکالوئیدی به نام سولانین است که می تواند باعث بروز استفراغ و اسهال شود. با این حال اگر با میزان کم شروع کنید و در مصرف آن زیاده روی نکنید مشکلی پیش نمی آید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha