یک مسئول سازمان غذا و دارو گفت: علاوه بر مرگ ناشی از عفونت‌های بیمارستانی، مشکل عدم کنترل عفونت بیمارستانی نیز وجود دارد و آن ارزبری بالای این معضل است به این معنا که وقتی عفونت بیمارستانی رخ می‌دهد، مصرف آنتی بیوتیک بالا و نا به جا می‌شود.

«عفونت‌های بیمارستانی» شایعترین علت مرگ در بیمارستانها

سلامت نیوز:یک مسئول سازمان غذا و دارو گفت: علاوه بر مرگ ناشی از عفونت‌های بیمارستانی، مشکل عدم کنترل عفونت بیمارستانی نیز وجود دارد و آن ارزبری بالای این معضل است به این معنا که وقتی عفونت بیمارستانی رخ می‌دهد، مصرف آنتی بیوتیک بالا و نا به جا می‌شود.

به گزارش سلامتنیوز به نقل از  تسنیم، زهرا شریفیان با اشاره به اینکه عفونت‌های بیمارستانی از جمله معضلات شایع در دنیا است، اظهار داشت: همواره تاکید ما بر آن بوده که اگر بتوان به مقداری بسیار اندک نیز در کنترل عفونت‌ها نقش ایفا کرد که فعالیتی ارزشمند به حساب می‌آید.

وی افزود: سالیانه مرگ‌های زیادی در دنیا بر اثر این عامل اتفاق می‌افتد که در بسیاری موارد هم اصولا ناشناخته می‌ماند در حالیکه این مرگ‌ها می‌تواند علاوه‌بر عفونت به موارد دیگری هم نسبت داده شود.

رئیس اداره ملزومات دارویی سازمان غذا و دارو ادامه داد: علاوه بر مرگ و میرهای ناشی از عفونت‌های بیمارستانی، مشکل دیگری نیز در عدم کنترل عفونت بیمارستانی وجود دارد و آن ارزبری بالای این معضل است به این معنا که وقتی عفونتی بیمارستانی به وجود می‌آید، منجر به مصرف آنتی بیوتیک بالا چه به جا یا نا به جا،می‌شود که خود عوارض جانبی دیگری را بوجود می‌آورد که به صورت سلسله‌وار، کاهش سلامت جامعه و همچنین افزایش ارزبری را به دنبال می‌آورد.

شریفیان در پایان با بیان اینکه کنترل عفونت از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و به همین دلیل نیاز به توجه بیشتری درباره آن احساس می‌شود، به ایفدونا گفت: این الزام وجود دارد که در این حوزه نظارت‌ها با  جدیت بیشتری پیگیری شود.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha