مطالعه جدید نشان می دهد فاکتورهای پرخطر ابتلا به آلزایمر با پیروی از رژیم غذایی غربی مرتبط هستند.

ارتباط رژیم غذایی غربی و افزایش ریسک ابتلا به آلزایمر

سلامت نیوز:مطالعه جدید نشان می دهد فاکتورهای پرخطر ابتلا به آلزایمر با پیروی از رژیم غذایی غربی مرتبط هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  مهر، بیماری آلزایمر ۶۰ تا ۸۰ درصد از نمونه دمانس (زوال عقل) در سراسر جهان را شامل می شود و معمولا علائم آن به مرور زمان تشدید می شود.

طبق اعلام انجمن آلزایمر، هیچ درمان و داروی قطعی برای توقف پیشرفت این بیماری وجود ندارد. اما یک راه کاهش ریسک ابتلا به زوال عقل می تواند رژیم غذایی باشد.

مطالعه جدید محققان آمریکایی آشکار ساخته است که رژیم غذایی غربی ارتباط چشمگیری با فاکتورهای پرخطر آلزایمر دارد. رژیم غذایی غربی مملو از گوشت، شیرینی جات، و محصولات لبنی پرچرب هستند.

ویلیام گرنت، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «کاهش مصرف گوشت می تواند به شکل قابل توجهی موجب کاهش ریسک بیماری آلزایمر و همچنین چندین نوع سرطان، دیابت نوع۲، سکته و احتمالا بیماری مزمن کلیوی شود.»

طبق این مطالعه، هر فرد در آمریکا در حدود ۴ درصد در معرض ابتلا به بیماری آلزایمر قرار دارد که در مقایسه با مردم کشورهای برزیل، شیلی، کوبا، مصر، هند، مغولستان، نیجریه، کره جنوبی و سریلانکا با ریسک بالاتری روبرو هستند.

الگوهای رژیم غذایی غربی احتمالا فاکتور مهمی در افزایش ریسک زوال عقل در آمریکا است.

همچنین مطالعات قبلی نشان می دهد زمانیکه مردم ژاپن رژیم غذایی شان را از مصرف غذاهای سنتی به غذاهای غربی تغییر دادند، بیماری آلزایمر هم از ۱ درصد در سال ۱۹۸۵ به ۷ درصد در سال ۲۰۰۸ افزایش یافت.

گرنت در ادامه عنوان می کند: «شواهد بدست آمده از مطالعات مشاهده ای و اکولوژیکی نشان می دهد الگوی رژیم غذایی غربی، بخصوص میزان بالای گوشت در این رژیم، ارتباط قوی ای با ریسک ابتلا به بیماری آلزایمر و چندین بیماری مزمن دیگر دارد.»


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha