سازمان غذا و دارو در خبری اعلام کرد، تمامی خون های اهدایی در ایالات متحده امریکا برای عدم آلودگی و ابتلا به ویروس زیکا باید مورد آزمایش و بررسی قرار بگیرند.

آزمایش تمام خون های اهدایی برای عدم آلودگی به ویروس زیکا

سلامت نیوز:سازمان غذا و دارو در خبری اعلام کرد، تمامی خون های اهدایی در ایالات متحده امریکا برای عدم آلودگی و ابتلا به ویروس زیکا باید مورد آزمایش و بررسی قرار بگیرند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، زنگ خطر ویروس زیکا مدت هاست که در گوشه و کنار جهان به صدا درآمده است. اکنون سازمان غذا و دارو FDA توصیه های جهانی خود درباره اهدای خون را تغییر داده است. طبق فرآیندهای جدید و از این پس، تمامی خون های اهدایی در امریکا باید برای عدم آلوده بودن به ویروس زیکا مورد آزمایش و بررسی قرار بگیرند.

سازمان غذا و دارو در ماه فوریه و برای اولین بار، توصیه هایی را درباره آزمایش خون های اهدایی در ایالت های فلوریدا و پورتو اعلام کرده بود. در هر دو ایالت مواردی از ابتلا به ویروس زیکا در اثر اهدای خون دیده شده بود.

با اجرای این فرآیند  و دستور جدید سازمان غذا و دارو زنجیره پخش خون های آلوده متوقف خواهد شد.

لوسیانا بوریو از سازمان غذا و دارو می گوید : مطالعات جدید از اهمیت انتقال ویروس زیکا از طریق اهدای خون گواهی می دهد وقتی ویروس زیکا از امریکایی جنوبی و در مدت یک سال به میامی میرسد! در نتیجه باید تمامی اقدامات پیشگیرانه جهت عدم گسترش این بیماری مورد توجه قرار بگیرد. این موضوع در حالی است که در هفته های گذشته نیز چندین مورد آلودگی به پشه زیکا در ایالت کنتاکی مشاهده شده بود. این دستورالعمل جدید سازمان غذا و دارو می تواند تا حدود زیادی مانع از تزریق خون آلوده به سایر بیماران و گسترش ویروس زیکا آزمایشگاه سازمان غذا و دارو ویروس زیکا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha