چهارشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۱:۰۲
کد خبر: 19167

یک فوق تخصص غدد گفت: تمام افراد چاق تنها به علت پرخوری، کم تحرکی یا مصرف نامناسب غذا، چاق نمی‌شوند، بلکه این عوامل تنها چاقی را تشدید می‌کنند.

دکتر علیرضا استقامتی، عضو هیات مدیره انجمن متخصصان غدد در گفت‌وگو باایسنا، گفت: پرخوری یا كم خوری و ورزش یا کم تحرکی بخشی از مسئله چاقی است و شاید عامل عمده ایجاد چاقی، عوامل ژنتیکی باشد.

این استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران در رابطه با عوامل ژنتیکی موثر بر چاقی، ادامه داد: بسیاری از این عوامل شناخته نشده‌اند و از طرف دیگر در رابطه با بسیاری از آن دسته عوامل ژنتیکی شناخته شده موثر در چاقی نمی‌توان چندان کاری انجام داد.

به گفته این فوق تخصص غدد، درمان ایده‌آلی برای چاقی وجود نداشته و عنوانی به نام درمان ایده‌آل چاقی وجود ندارد؛ چرا که مقوله چاقی مساله پیچیده‌ای است و خوردن یا نخوردن تنها بخشی از آن است؛ اما ثابت شده که عوامل تغذیه‌ای و کم تحرکی می‌تواند شرایط بد را به بدتر تبدیل کند.

دکتر استقامتی ادامه داد: افراد چاق نباید از تلاش برای کم کردن وزن خود ناامید شوند؛ چرا که کاهش 5 یا 10 درصدی از وزن نیز می‌تواند بسیاری از عوامل خطر بیماری‌های قلبی را کاهش دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha