رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: مراکز حمایت آموزشی کودک و خانواده سازمان بهزیستی خدمات تخصصی را به کودکان کار ارائه می دهد و این خدمات 5 ساله خواهد بود.

ارائه خدمات 5 ساله به کودکان کار/ برنامه ریزی برای اشتغال زنان معلول

سلامت نیوز: رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: مراکز حمایت آموزشی کودک و خانواده سازمان بهزیستی خدمات تخصصی را به کودکان کار ارائه می دهد و این خدمات 5 ساله خواهد بود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان،انوشیروان محسنی بندپی گفت: از 3 سال گذشته تاکنون به صورت پایلوت طرح ساماندهی کودکان کار و خیابان در سازمان بهزیستی کشور اجرایی شده است.

وی افزود: با توجه به موفق بودن این طرح در استان های تهران، البرز، چهارمحال و بختیاری، همدان و خوزستان مقرر شد طرح ساماندهی کودکان کار و خیابان را در سایر استان های کشور نیز اجرایی کنیم.

رئیس سازمان بهزیستی کشور از ارائه خدمات طولانی مدت سازمان بهزیستی به کودکان کار و خیابان شناسایی شده خبر داد و خاطرنشان کرد: کودکانی که شناسایی می شوند به مدت 5 سال خدمات مختلف را دریافت می کنند و مددکاران سازمان بهزیستی موظف هستند وضعیت آنها را مورد بررسی قرار دهند.

محسنی بندپی ادامه داد: خانواده های کودکان کار نیز در صورتی که با فقر شدید مواجه باشند مورد حمایت قرار می گیرند.

وی اشتغال را مهم ترین معضل معلولان کشور دانست و تصریح کرد: در صورتی که شرایط اشتغال معلولان فراهم باشد، این قشر می توانند همانند سایر افراد درآمدزایی داشته و نیازهایشان را تامین کنند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور تاکید کرد: در حال حاضر برای اشتغال بانوان معلول با مشکلات بیشتری به نسبت آقایان مواجه هستیم و نیاز است در این راه سازمان های مردم نهاد فعال در حوزه معلولان نیز اقداماتی را در دستور کار قرار دهند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha