یکشنبه ۷ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۹
کد خبر: 191675

کبد بزرگترین ارگان داخلی بدن است، اما متاسفانه اندکی از ما به آن اهمیت می دهیم تا زمانی که مشکلی واقعا جدی برایش پیش بیاید. در حالی که ما به دلیل کارهای روزانه از کبد غافلیم، این ارگان به شدت مشغول مدیریت عملکرد قسمت های مختلف بدن است از جمله حمایت از سوخت و ساز، کنترل قند خون و تنظیم ذخیره چربی.

با این غذاها کبدی سالم داشته باشید

سلامت نیوز: کبد بزرگترین ارگان داخلی بدن است، اما متاسفانه اندکی از ما به آن اهمیت می دهیم تا زمانی که مشکلی واقعا جدی برایش پیش بیاید. در حالی که ما به دلیل کارهای روزانه از کبد غافلیم، این ارگان به شدت مشغول مدیریت عملکرد قسمت های مختلف بدن است از جمله حمایت از سوخت و ساز، کنترل قند خون و تنظیم ذخیره چربی.

یکی از بزرگترین کارهای کبد کدام است؟
به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت دکتر کرمانی، شکستن هر آنچه وارد گلوی خود می کنید و تصمیم گیری برای اینکه چیزی که خوردید دارای مواد مغذی است و باید جذب شود یا اینکه برای بدن سمی است و باید سفری یک طرفه به خارج از بدن داشته باشد.


چگونه با کبد خود درست رفتار کنیم:

اگر با برنامه ثابتی از غذاهای بی ارزش، الکل و داروهای با نسخه و بدون نیاز به نسخه کبد خود را تغذیه کنید، ممکن است غرق در مواد سمی شود و با پردازش مواد مغذی به مشکل بخورد. به جای اینکه کبد خود را با مواد سمی بمباران کنید باید خیلی ساده غذاهایی سالم برایش فراهم کنید. منتظر نباشید تا پزشکتان بگوید کبد شما مشکلی بسیار جدی دارد.

به کبدتان عشق بورزید تا ببینید این ارگان مفید چگونه پاسختان را می دهد.

علاوه بر کنار گذاشتن موارد بد، مطمئن شوید که کبد خود را با جریان ثابتی از غذاهای گیاهی مغذی، چربی های سالم و پروتئین های حیوانی با کیفیت تغذیه می کنید. در ادامه می خواهم غذاهایی را به شما معرفی کنم که با آنها می توانید از کبد خود سم زدایی کنید.


1- غذاهای تخمیر شده

کلم ترش، کیمچی، کومبوجا و دیگر غذاهای تخمیری سرشار هستند از باکتری های خوب که علاوه بر بالا بردن سطح ایمنی بدن برای کبد نیز بسیار مفید هستند.


2- سبزیجات چلیپائی

بروکلی و گل کلم حاوی گلوکوزینولات هستند که به حذف سموم از بدن کمک می کنند.


3- سبزیجات دریایی

سبزیجات دریایی مانند نوری و کلپ حاوی اسیدهای سم زدای آلگینیک هستند که مواد سمی را از مسیر گوارش جذب و سپس حذف می کنند.


4- سبزیجاتی که برگ سبز تیره دارند

سبزیجات برگدار مانند اسفناج، منداب، کلم و قاصدک حاوی کلروفیل گیاهی هستند که به حذف آفت کش ها و فلزات سنگین از جریان خون کمک می کنند.


5- دیگر میوه ها و سبزیجات

اینها میوه و سبزیجات ساده و البته خوش طعمی هستند که می توانند از کبدتان حمایت کنند:

    سیب
    کنگر فرنگی
    مارچوبه
    چغندر
    انواع توت
    کلم
    هویج
    گشنیز
    سیر
    قارچ
    پیاز
    ریحان

6- روغن ها

چربی های سالمی که در روغن نارگیل و روغن خالص زیتون پیدا می شود همگی خاصیت ضد سموم دارند.


7- دانه ها

شاهدانه، بذر کتان و دانه چیا ( که متاسفانه نایاب است ) سرشار هستند از آنتی اکسیدان و فیبر. این مواد به تمیز کردن روده و تسهیل دفع سموم کمک می کنند.


8- ادویه ها

سبزیجات درمان کننده ای مانند زنجبیل، فلفل قرمز، دارچین و زردچوبه می توانند فوق العاده به حمایت از کبد کمک کنند و آن را تا سالیان سال سالم نگه دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha