پدر فداکار برای نجات جان دو فرزند خردسالش که پس از شنا در استخری در یک پارک، در حال غرق شدن بودند، دچار مرگ مغزی شد و جان باخت. نرده‌های ٨٠‌سانتی این استخر در وسط پارکی در تجریش آن‌قدر از هم فاصله داشت که دو کودک ٨ و ١٠ساله به‌راحتی از میان آنها عبور کرده و در قسمت پرعمق آب غرق شدند. این در حالی است که شهرداری با نصب یک بنر هرگونه شنا در این استخر را ممنوع اعلام کرده بود.

سومین مرگ تلخ در پارک‌های تهران

سلامت نیوز: پدر فداکار برای نجات جان دو فرزند خردسالش که پس از شنا در استخری در یک پارک، در حال غرق شدن بودند، دچار مرگ مغزی شد و جان باخت. نرده‌های ٨٠‌سانتی این استخر در وسط پارکی در تجریش آن‌قدر از هم فاصله داشت که دو کودک ٨ و ١٠ساله به‌راحتی از میان آنها عبور کرده و در قسمت پرعمق آب غرق شدند. این در حالی است که شهرداری با نصب یک بنر هرگونه شنا در این استخر را ممنوع اعلام کرده بود.

 به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه شرق، بازپرس جنایی دستور بررسی‌های بیشتر در رابطه با مقصر این حادثه را صادر کرده است. این در حالی است که این حادثه، سومین مرگ تلخی است که در پارک‌های تهران رخ می‌دهد.

ساعت ٣ ظهر روز پنجشنبه بود. خانواده‌ای چهار نفره، تصمیم گرفتند، شب تعطیل‌شان را به یک تفریح خانوادگی بروند. آنها هرگز تصورش را هم نمی‌کردند این تفریح آن‌قدر برایشان شوم می‌شود که با حادثه‌ای دردناک پایان می‌یابد. پدر و مادر به همراه دو پسر ٨ و ١٠ ساله‌شان به پارک نیمه‌کاره‌ای به نام باغ ملک در منطقه میدان تجریش رفتند.

پسرها به محض این‌که به پارک رسیدند، از پدر و مادرشان اجازه خواستند تا در یک استخر بزرگ آب که وسط پارک بود و هنوز به صورت کامل آماده نشده و پر از آب نیز بود، شنا کنند. پدر و مادر آنها هم بعد از دیدن شادی و هیجان دو فرزندان با توجه به این‌که استخر پر آب بود، اجازه دادند پسرانشان به داخل آب بروند. بعد از دقایقی که دو پسر بچه برای شنا به داخل آب رفتند، وارد بخش پرعمق استخر شدند. همان لحظه صدای فریادهای دو کودک شنیده شد و پدر‌ و ‌مادرشان با عجله وارد آب شدند.

آنها چون قادر نبودند که شنا کنند، مرتب دست و پا می‌زدند. زمانی که پدر و مادر این دو کودک برای نجات فرزندان‌شان وارد استخر شدند، آنها هم دچار مشکل در شنا‌کردن شدند و نتوانستند خود را نجات دهند. در همین لحظه یکی از کارگرهای پارک وارد عمل شده و موفق شد دو کودک و مادر آنها را نجات دهد؛ اما پدر خانواده زیر آب رفت و کسی نتوانست او را نجات دهد.


نرده‌های غیراستاندارد
از شروع این حادثه تا پایان نجات دو کودک و مادر ٤٠ دقیقه طول کشید. پدر خانواده همچنان در آب بود که در آخر مأموران آتش‌نشانی  موفق شدند پدر را بیرون کشیده و به بیمارستان شهدای تجریش منتقل کنند. بعد از انتقال به بیمارستان اقدامات پزشکی برای نجات این پدر آغاز شد؛ اما او که دچار مرگ مغزی شده بود، ساعت ٤ بامداد روز جمعه تسلیم مرگ شد.


با مرگ این مرد، بازپرس ایلخانی از شعبه هشتم دادسرای امور جنایی تهران همراه با تیمی از مأموران اداره دهم پلیس آگاهی تهران وارد عمل شده و تحقیقات خود را در این رابطه آغاز کردند. تجسس‌های ابتدایی نشان می‌داد که نرده‌های استخر به اندازه ٨٠ سانت با فاصله‌های زیادی از یکدیگر وجود داشته است. دو کودک نیز با رد شدن از این نرده‌ها، به داخل استخر رفته و در قسمت کم‌عمق مشغول بازی می‌شوند که ناگهان وارد بخش پرعمق شده و حادثه تلخ رقم می‌خورد. از طرفی گویا از قبل نیز شهردار منطقه اعلام کرده بود که به خاطر آبیاری پارک این استخر را پر از آب کرده‌اند.


با این حال با توجه به مقصر بودن شهرداری، بازپرس ایلخانی دستور تحقیقات ویژه را برای این حادثه صادر کرده است تا مقصر اصلی این حادثه تلخ مشخص شود.


گفت‌وگو با کارگر فضای سبز پارک
بعد از این حادثه کارگر فضای سبز پارک جزییات این حادثه را تشریح کرد و گفت: «من این خانواده را دیدم که برای تفریح نزدیک حوضچه شده بودند. ناگهان دیدم که پسربچه‌ها وارد آب شدند، به آنها تذکر دادم که نباید در آ‌نجا شنا کنند؛ اما آنها همچنان درحال شنا کردن بودند که ناگهان پسربچه ٨ساله وسط حوض رفت. مادرش حواسش پرت شده بود و به فرزندانش نگاه نمی‌کرد.

پسربچه هم به عمق سه متری آب رفت و شروع کرد به دست و پا زدن. همان لحظه پدر و مادرش متوجه این حادثه شدند و به داخل استخر پریدند؛ اما آنها هم در حال غرق شدن بودند که من و یکی دیگر از همکارانم بلافاصله داخل آب شدیم. ما توانستیم مادر و دو فرزندش را نجات دهیم ولی پدر خانواده همچنان داخل آب بود و ما موفق به نجات او نشدیم.»


او ادامه داد: «نیم ساعت از ماجرا گذشت و با اطلاع آتش‌نشانی بلافاصله آنها سر صحنه حاضر شدند. درنهایت مأموران آتش‌نشانی توانستند پدر خانواده را از آب بیرون بکشند. او هنوز زنده بود، ولی گویا پس از انتقال به بیمارستان مشخص شد که دچار مرگ مغزی شده است.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha