یکشنبه ۷ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۳
کد خبر: 191684

سلول های پوست ما ممکن است به سرعت بازتولید شوند، اما آنها با حملاتی از تمامی جهات، چه از داخل بدن و چه از خارج بدن، مواجه هستند. پوست بدن ما نسبت به شرایط آب و هوایی، آسیب های فیزیکی، تغییرات دمایی، نوسانات رطوبت، پرتوافشانی، رادیکال های آزاد، و بسیاری موارد دیگر تحت تاثیر قرار می گیرد.

توصیه های تغذیه‌ای برای پوست شما!

سلامت نیوز: سلول های پوست ما ممکن است به سرعت بازتولید شوند، اما آنها با حملاتی از تمامی جهات، چه از داخل بدن و چه از خارج بدن، مواجه هستند. پوست بدن ما نسبت به شرایط آب و هوایی، آسیب های فیزیکی، تغییرات دمایی، نوسانات رطوبت، پرتوافشانی، رادیکال های آزاد، و بسیاری موارد دیگر تحت تاثیر قرار می گیرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از عصر ایران، هنگامی که بحث بهره‌مندی از پوستی سالم مطرح می شود، برخی از بهترین مواد غذایی از جمله مرکبات، دانه کدو تنبل، هویج، روغن زیتون، برخی انواع مشخص از ماهی، بادام و بسیاری موارد دیگر می توانند به سلامت این اندام بدن انسان کمک کنند.

به گزارش ارگانیک فکتس، افراد مختلف در زمینه بهود سلامت پوست به چیزهای مختلفی فکر می کنند. برخی بلافاصله کاهش آثار قرار گرفتن بیش از اندازه در معرض خورشید را مد نظر قرار داده، در شرایطی که دیگران ممکن است بیشتر نگران از بین بردن چین و چروک ها، پاکسازی لکه ها، یا بهبود رنگ یا بافت پوست باشند.

پوست بزرگترین اندام در بدن ما محسوب می شود که نه تنها بیشتر از اندام های دیگر در معرض نیروهای خارجی قرار دارد، بلکه چهره ای است که ما به جهان نشان می دهیم. بر همین اساس، حفظ سلامت و ظاهر فوق العاده پوست به صورت طبیعی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و در همین راستا درک و آگاهی از این که این اندام برای حفظ شکل و ظاهر خوب و طبیعی خود به چه چیزهایی نیاز دارد، بسیار مهم است.

سلول های پوست ما ممکن است به سرعت بازتولید شوند، اما آنها با حملاتی از تمامی جهات، چه از داخل بدن و چه از خارج بدن، مواجه هستند. پوست بدن ما نسبت به شرایط آب و هوایی، آسیب های فیزیکی، تغییرات دمایی، نوسانات رطوبت، پرتوافشانی، رادیکال های آزاد، و بسیاری موارد دیگر تحت تاثیر قرار می گیرد. این به معنای آن است که محافظت از پوست نیازمند زرادخانه ای قدرتمند از ابزارهای سالم و مواد مغذی برای در امان نگه داشتن آن است. این ابزارها در اشکال مختلف مانند ویتامین A، ویتامین E، ویتامین C، آنتی اکسیدان ها، روی، اسیدهای چرب، و بسیار مواد مغذی دیگر در دسترس هستند.

در ادامه با برخی از بهترین مواد غذایی برای در اختیار داشتن پوستی سالم بیشتر آشنا می شویم.

ماهی

ماهی ممکن است نخستین چیزی نباشد که بسیاری از مردم جهان برای حفظ سلامت پوست خود به آن فکر کنند، اما برخی انواع مشخص ماهی مانند خال مخالی، سالمون، کولی، قزل آلا، و شاه ماهی حاوی سطوح قابل توجهی از اسیدهای چرب امگا-3 هستند که به عنوان اشکال خوب کلسترول در بدن انسان در نظر گرفته می شوند. این اسیدهای چرب به محافظت پوست در برابر آسیب های ناشی از قرار گرفتن در معرض خورشید، کاهش خطر ابتلا به سرطان پوست، تسهیل عبور مایع در سلول ها، تقویت غشای سلول های پوست، و حتی کاهش التهاب سلول های پوستی کمک می کنند. افزودن مقداری ماهی به رژیم غذایی بدون تردید به بهبود ظاهر و سلامت پوست شما منجر خواهد شد.

دانه های کدو تنبل

اگرچه دانه های مختلفی حاوی سطوح بالای مواد مغذی و مواد معدنی مهم هستند، اما دانه های کدو تنبل دارای محتوای منحصر به فرد از روی هستند که یکی از مهم‌‌ترین مواد معدنی برای در اختیار داشتن پوستی سالم محسوب می شود. روی بازتولید سلول های پوستی را افرایش می دهد، به حفظ سطوح مناسب کلاژن کمک می کند، و غشای سلول های پوستی را تقویت می کند.

مرکبات

مصرف میوه ها و سبزیجات برای پوست از اهمیت بسیار زیادی برخوردار هستند، اما مرکبات به واسطه سطوح بالای ویتامین C خود از شهرت بیشتری در این زمینه سود می برند. ویتامین C که به نام اسید اسکوربیک نیز شناخته می شود، بخشی ضروری از فرآیند تولید کلاژن که تشکیل دهنده بافت های داخل سلولی، بافت ماهیچه، رگ های خونی و اندام ها است، در نظر گرفته می شود. با سطوح بالای ویتامین C، پوست انسان در برابر رادیکال های آزاد نیز محافظت می شود و از آنجایی که ویتامین C به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند از پیری زودرس و ایجاد چین و چروک پیشگیری می کند. همچنین، این ویتامین به بهبود سریع‌تر زخم ها و لکه ها کمک می کند.

چای سبز

تا به امروز مطالعات مختلفی درباره چای سبز صورت گرفته که به فواید سلامت آن اشاره دارند. ترکیبی از آنتی اکسیدان های موجود در یک فنجان چای سبز دیوار دفاعی فوق العاده ای در برابر سرطان پوست ایجاد می کنند. افزون بر این، چای سبز حاوی تانن است که به عنوان یک جمع کننده عمل می کند و نشانه های چین و چروک در پوست را کاهش می دهد.

بادام

تمامی آجیل ها برای بدن انسان مفید هستند، اما بادام به طور ویژه دارای سطوح چشمگیری از ویتامین E است که به طور طبیعی از پوست در برابر آثار مضر خورشید محافظت می کند. ویتامین E موجود در بادام می تواند به پیشگیری از سرطان پوست کمک کند و همچنین به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل کرده تا نشانه های افزایش سن و پیری را کند نماید.

روغن زیتون

مصرف روغن زیتون هم برای بخش داخلی پوست و هم برای بخش خارجی آن مفید است. ویژگی های ضد التهابی روغن زیتون به کاهش التهاب یا تحریک روی پوست کمک می کند. این در شرایطی است که ویژگی های آنتی اکسیدانی روغن زیتون به پیشگیری از آسیب های داخلی جدی پوست کمک می کنند. همچنین، مالش روغن زیتون روی پوست می تواند به نرم کردن پوست و کاهش چین و چروک در آن منجر شود.

کلم بروکلی

همه ما می دانیم که سبزیجات بخشی مهم از یک رژیم غذایی روزانه سالم را تشکیل می دهند اما کلم بروکلی حاوی سطوح بالایی از ویتامین C و ویتامین E است که یک سد دفاعی دوگانه را برای سلامت پوست در برابر خورشید و آثار مخرب رادیکال های آزاد ایجاد می کند.

گندم سبوس دار

یکی از مواد معدنی کمی نادر در رژیم غذایی عادی ما سلنیم است، اما این ماده معدنی به میزان زیاد در نان ها و پاستاهای پخته شده از گندم سبوس دار یافت می شود. سلنیم سلول های پوستی خارجی را تقویت می کند و همچنین انعطاف پذیری و کشسانی پوست را حفظ می کند تا به رغم افزایش سن همچنان ظاهری شاداب و جوان داشته باشد.

محصولات لبنی کم چرب


یکی از ضروری‌ترین ویتامین ها برای سلامت پوست انسان ویتامین A است که می تواند به بتا کاروتن تجزیه شود و از این رو به صورت مستقیم با افزایش سلامت پوست در ارتباط است. ویتامین A به عنوان یک آنتی اکسیدان قدرتمند نیز عمل می کند که با درصدهای بالا در محصولات لبنی کم چرب یافت می شود.

آب

شاید یکی از آشکارترین راه حل های حفظ سلامت پوست موردی باشد که مردم به راحتی آن را فراموش می کنند! نوشیدن آب با افزایش دفع ادرار به خروج سموم از بدن انسان کمک می کند و در نهایت به ارتقا سلامت کلیه ها منجر می شود. تامین آب کافی برای بدن انسان موجب می شود تا سلول ها ظاهری سالم‌تر پیدا کنند. در نتیجه، پوست شما نرم و صاف به نظر می رسد و اندام های بدن در سطحی مطلوب به عملکرد خود ادامه می دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha