وزیر محیط‌زیست فرانسه گفت: ایران در عرصه محیط ‌یست میراث‌های شگفت‌انگیزی دارد که می‌توان به دشت لوت و قنات‌ها اشاره کرد.

وزیر محیط‌ زیست فرانسه:دریاچه ارومیه در معرض تهدید است

سلامت نیوز: وزیر محیط‌زیست فرانسه گفت: ایران در عرصه محیط ‌یست میراث‌های شگفت‌انگیزی دارد که می‌توان به دشت لوت و قنات‌ها اشاره کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا، سگولن رویال؛ وزیر محیط زیست فرانسه امروز در دیدار با معصومه ابتکار؛ رئیس سازمان محیط زیست کشور اظهار کرد:خرسندم که به دعوت محیط زیست ایران به این کشور سفر کردم.

وی افزود: در چارچوب توافق پاریس بازدیدهایی را از کشورهای مختلف جهان داشتم و از دولت ایران به دلیل پیوستن به توافق پاریس و پیگیری اهداف کنفرانس کوپ 21 تشکر می‌کنم.

وزیر محیط زیست فرانسه گفت: ایران میراث‌های محیط زیستی شگفت‌انگیزی دارد و تمام ابعاد محیط زیستی در ایران در سطح بالایی هستند از جمله محیط زیست دریاها، جنگل‌ها، دشت لوت و میراث شگفت‌انگیز قنات‌ها.

رویال بیان کرد: همکاری‌های دوجانبه ایران و فرانسه به ویژه همکاری با دانشگاه تهران باید تقویت شود، در این سفر همراه با شرکت‌های بزرگ فرانسه در زمینه محیط زیست به ایران آمده‌ام و نحوه انتخاب این شرکت‌ها بر اساس چالش‌هایی بود که ایران به ما اعلام کرده بود.

وی در خصوص همکاری فرانسه با ایران در رابطه با احیای دریاچه ارومیه تصریح کرد: فردا از این دریاچه بازدید خواهم کرد و هم اکنون همکاری‌هایی را در این رابطه با ایران داریم که باید تقویت شود.

وزیر محیط زیست فرانسه ادامه داد: دریاچه ارومیه در معرض تهدید است، اما شرایط روبه بهبود است به دلیل آنکه تصمیمات شجاعانه‌ای توسط دولت ایران گرفته شده است به ویژه در زمینه‌های تغییر شیوه کشاورزی و استفاده از منابع آب که شاهد تصمیمات خوبی بودیم.

رویال افزود: تغییرات در زمینه آب و استفاده از آفت‌کش‌ها و مواد شیمیایی ضروری است، چرا که آفت‌کش‌ها باعث تخریب تنوع زیستی می‌شوند به همین دلیل فرانسه قانونی را تصویب کرده که استفاده از آنها ممنوع شود.

وی در خصوص اتخاذ سازوکارهای لازم برای عمل کردن کشورها به تعهدات خود در زمینه توافق کوپ 21 گفت: به عنوان فردی که ریاست کوپ 21 را بر عهده دارم در این رابطه تلاش زیادی انجام خواهم داد و هم‌اکنون سه موضوع مورد بحث است که عبارتند از پایبندی کشورها به برنامه‌های خود، تقویت اهداف و خواسته‌ها و توجه به مسایل مالی.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha