وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان این مطلب که بیمه‌ها در طرح سلامت مظلوم واقع شده‌اند، گفت: ۷۸ درصد بار طرح تحول سلامت بر دوش بیمه‌هاست.

۷۸ درصد بار طرح تحول سلامت بر دوش بیمه‌هاست

سلامت نیوز:  وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان این مطلب که بیمه‌ها در طرح سلامت مظلوم واقع شده‌اند، گفت: ۷۸ درصد بار طرح تحول سلامت بر دوش بیمه‌هاست.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا، علی ربیعی در جشن روز داروساز، ضمن تقدیر از جایگاه داروسازان اظهار داشت: داروسازان، حلقه ایجاد و انتشار علم، آگاهی و دانش در حوزه های مهمی از عرصه درمان هستند و نقش آنها در تامین سلامت جامعه غیر قابل انکار است.

وی ادامه داد: یکی از بزرگترین کار ها در کشور ما که مصداقی عینی از اقتصاد مقاومتی است توسط داروسازان صورت پذیرفته است و آن تولید نزدیک به ۹۸ درصد داروی مورد نیاز بیماران در داخل کشور است و امیدواریم این مسیر هر روز تسهیل شود.

ربیعی اضافه کرد: داروسازی حوزه ای است که به معنای واقعی دانش بنیان است و می تواند ارزش افزوده محسوسی برای کشورمان ایجاد کند و واقعا جای مباهات و افتخار دارد که این حوزه در کشور ما تا این حد مورد توجه و اهتمام قرار دارد.

به گفته وزیر تعاون، اینکه در میان یک درصد دانشمندان برتر دنیا، از ایران داروسازان توانسته اند نزدیک به نیمی از کرسی ها را در اختیار بگیرند، نشان از عزم بلند داروسازان برای رونق بخشی به این دانش گرانقدر دارد.

وی ادامه داد: در این شب که به یاد دانشمند بزرگ ایرانی، محمد ذکریای رازی به نام داروساز نامگذاری شده است باید یاد کنیم از پدران صنعت دارو و اخلاق مدار در حوزه سلامت مثل خسروشاهی ها، مرحوم دکتر حسن فرسام؛ مرحوم استاد شفیعی و سایرین که به حق پایه و اساس بسیاری از داشته های امروز ما را آنها ایجاد کرده اند.

ربیعی خاطرنشان کرد:  داروسازان هر روز به نوعی با درد و رنج مردم سر و کار دارند و اینکه بتوانیم از درد مردم بکاهیم یک لطف ویژه از سوی پروردگار بوده است که باید قدردان آن باشیم.

وی  در ادامه با بیان این مطلب که بیمه‌ها در طرح سلامت مظلوم واقع شده اند، افزود: ۷۸ درصد بار طرح تحول سلامت بر دوش بیمه هاست و این درحالی است که متاسفانه آماج بسیاری از انتقادات قرار گرفته اند.

وزیر رفاه اظهار داشت: با اختصاص ۸۰۰۰ میلیارد تومان از سوی مجلس شورای اسلامی برای بیمه سلامت، امیدواریم شاهد وضعیت مناسب تری در خصوص پرداخت معوقات بیمه سلامت به داروخانه ها باشیم.

در پایان این مراسم، از تعدادی از داروسازان و دانشجویان داروسازی برگزیده سراسر کشور و همچنین فعالین صنفی داروسازی، تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha