رئیس سازمان داوطلبان با اشاره به همکاری بیش از 15 هزار پزشک داوطلب با هلال‌احمر گفت: این پزشکان به صورت زیرمیزی به بیماران نیازمند خدمت می‌کنند.

پزشکان داوطلب هلال‌احمر زیرمیزی خدمت می‌کنند

سلامت نیوز:رئیس سازمان داوطلبان با اشاره به همکاری بیش از 15 هزار پزشک داوطلب با هلال‌احمر گفت: این پزشکان به صورت زیرمیزی به بیماران نیازمند خدمت می‌کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  فارس، فرحناز رافع در سومین آیین تجلیل از پزشکان فعال داوطلب هلال‌احمر اظهار داشت: از سال گذشته 15 هزار پزشک در قالب برنامه‌های سلامت محور با سازمان داوطلبان همکاری داشتند.

وی افزود: بیماری‌های قلبی و عروقی در جامعه رشد بسیاری داشته که منشا اصلی آن تغذیه است. در دین مبین اسلام اشارات مکرری نسبت به شیوه تغذیه شده است ولی این سوال مطرح است که آیا توانسته‌ایم به طور کامل در این عرصه موفق باشیم.

رئیس سازمان داوطلبان  بیماری‌های قلب و عروق را منشا مرگ‌های خاموش در کشور برشمرد و عنوان کرد: تغذیه و اصلاح بهبود کیفیت زندگی از عوامل وخیم در این موضوع هستند لذا روش‌های تغذیه باید مورد بازنگری قرار گیرد.

رافع اضافه کرد: این مساله مهم می‌تواند توسط پزشکان، پیراپزشکان و خیرین سلامت در جامعه محقق شود. همچنین اصلاح سبک زندگی مورد توجه برنامه‌های سازمان داوطلبان قرار دارد.

وی افزود: بر همین اساس موضوع برنامه‌های پیشگیرانه در اولویت برنامه‌های سازمان داوطلبان قرار داشته و برخلاف اینکه هزینه‌های درمانی در کشور بسیار بالا است هزینه پیشگیری کمتر و ماندگارتر است.

رئیس سازمان داوطلبان گفت: حرکت‌های پیشگیرانه باید از حوزه‌های خودجوش مردمی آغاز شود و گسترش یابد بر همین اساس پیشگیری از HIV ، تصادفات رانندگی‌،‌بیماری‌های قلبی و عروقی و سرطان‌های شایع مدنظر قرار داشته و خواستگاه و منشا اصلی آن می‌تواند شیوه‌های تغذیه‌ای باشد.

وی با بیان اینکه موضوع پیشگیری علاوه بر کاهش هزینه‌ها بزه را در جامعه کم می‌کند گفت: گاهی موضوع زیرمیزی پزشکان مطرح می‌شود ولی باید گفت پزشکان داوطلب هلال‌ احمر سرمایه‌اجتماعی ارزشمندی برای جامعه هستند و زیرمیزی خدمت می‌کنند.

رافعی خاطرنشان کرد: پزشکان داوطلب حتی حاضر نیستند نام آنها آشکار شود و خدمت به هم‌نوع اصل کار آنها قرار دارد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha