یکشنبه ۷ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۷
کد خبر: 191708

معاون پرستاری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با گلایه از دادستان تهران گفت: باید از آقای دولت آبادی تشکر کنیم که با این ادبیات به پرستاران زحمتکش که در اقصی نقاط کشور به مردم خدمت رسانی می کنند، در هفته دولت خدا قوت گفته است.

گلایه معاون پرستاری وزیر بهداشت از دادستان تهران

سلامت نیوز:معاون پرستاری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با گلایه از دادستان تهران گفت: باید از آقای دولت آبادی تشکر کنیم که با این ادبیات به پرستاران زحمتکش که در اقصی نقاط کشور به مردم خدمت رسانی می کنند، در هفته دولت خدا قوت گفته است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت،محمد میرزابیگی در واکنش به سخنان عباس جعفری دولت آبادی که سخنانی درباره وضعیت حجاب پرستاران به نقل از وی در رسانه ها  منتشر شده است، گفت: پرستاران بیشترین زحمات را برای  خدمت رسانی به سلامت مردم در مناطق محروم و برخوردار متحمل می شوند و صحبت کردن با این ادبیات درباره پرستاران کم لطفی است.

وی در واکنش به تصمیم دادستان تهران برای بازرسی از وضعیت حجاب پرستاران در بیمارستانها افزود: در صورت صحت این سخنان که از قول دادستان تهران در رسانه ها منتشر شده است باید گفت، کل پرستاران کشور یک جامعه 200 هزار نفری را تشکیل می دهند و واقعا چند نفر یا چند درصد پرستاران ، مشمول این سخنان آقای دادستان است که باید درباره جامعه خدوم پرستاری این طور فکر شود، چنین تصمیمی برای آنها اتخاذ شود و چنین تصمیمی رسانه ای نیز بشود.

معاون وزیر بهداشت گفت: جامعه پرستاری یک جامعه متعهد به انقلاب و نظام جمهوری اسلامی هستند و بخش عمده آنها از خانواده معظم شهدا، ایثارگران و جانبازان هستند و در دوران مبارزات انقلاب و در زمان دفاع مقدس منشا خدمات زیادی بوده اند و با وجود همه کمبودها و مشکلات خم به ابرو نیاورده اند و خدماتشان را به درستی ارائه می  دهند.

وی اضافه کرد: انتظار پرستاران از چنین مقاماتی در کشور اگر تقدیر و تشکر نباشد، این گونه بی مهری ها و کم لطفی را هم انتظار ندارند.

میرزابیگی ادامه داد: بنده به عنوان مقام اجرایی که در وزارت بهداشت، مسئولیت پرستاری کشور را دارم، این انتظار را دارم که حداقل از مجاری رسمی مثل گذاشتن جلسه یا مکاتبات رسمی از قبل از چنین بحثی مطلع شوم و اعلام شود که چنین مسائلی در کجا هست و مستندی اگر دارند، ارائه کنند و اگر قبلا به ما به عنوان مسئولان اجرایی چنین موضوعی گفته شده باشد و اقدامی صورت نگرفته باشد.آن وقت موضوع را رسانه ای کنند.

وی گفت: افراد زیادی از اقشار مختلف مردم در مراکز بهداشتی- درمانی رفت و آمد می کنند و جای گله است که تا قبل از این سخنان آقای دولت آبادی که برای من شوک آور بود، حتی یک نامه در این زمینه از وی دریافت نکرده ام و حتی یک تلفن یا درخواست بررسی و جلسه از این برادر بزرگوار ندیده ایم.

معاون پرستاری وزیر بهداشت ادامه داد: کاش اگر چنین مسئله ای هست، قبل از اینکه آقای دادستان این موضوع را رسانه ای می کرد، این مسئله را با مسئولان اجرایی درمیان می گذاشت و نوع همکاری را می دید و رسانه ای کردن این موضوع را برای آخرین مرحله، اقدام می گذاشت، انتظار ما از این سطح مقامات این است که رسانه آخرین ابزار باشد نه اولین ابزار.

میرزابیگی اضافه کرد:  جامعه پرستاری از این سخنان دادستان تهران ناراحت است و انتظار دلجویی دارد زیرا خیلی به این جامعه پرستاری کم لطفی شد و بنده به نوبه خودم از این نوع خداقوت گفتن ایشان تشکر می کنم، بنا نداشتم که این پاسخ را از طریق رسانه بدهم ولی چون موضوع رسانه ای شد، این پاسخ را دادم.

وی ادامه داد: اکنون نیز در هر جا که مستند و   دارند که آنها را به این اضطرار رسانده باز هم اگر برای وزارت بهداشت ارسال کنند، آماده شنیدن هستیم و بهتر است نوع رسیدگی را ملاحظه کنند و بعد از اینکه اقدامات مقامات مسئول را مشاهده کردند، چنین اظهاراتی را در رسانه مطرح کنند.

 

میرزابیگی تاکید کرد: اگر بخواهیم هر موضوعی را که معلوم نیست، مبنا و ریشه آن چیست از طریق رسانه مطرح کنیم، کار جالبی برای مسئولانی در این سطوح نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha