یکشنبه ۷ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۷
کد خبر: 191712

مسلم است که بعد از سن 30 سالگی سوخت و ساز بدن ما شروع به کاهش می کند و این یعنی ناچاریم در این سنین روی مواد غذایی انتخابی مان بیشتر تمرکز مثبت کنیم؛ و آنهم برای جلوگیری از افزایش فشار خون، پایین نگه داشتن کلسترول، و محافظت در برابر بیماری هایی مانند دیابت نوع 2.

7 ماده غذایی برای ۵۰ ساله ها

سلامت نیوز:مسلم است که بعد از سن 30 سالگی سوخت و ساز بدن ما شروع به کاهش می کند و این یعنی ناچاریم در این سنین روی مواد غذایی انتخابی مان بیشتر تمرکز مثبت کنیم؛ و آنهم برای جلوگیری از افزایش فشار خون، پایین نگه داشتن کلسترول، و محافظت در برابر بیماری هایی مانند دیابت نوع 2.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آوای سلامت، بهترین گزینه های غذایی برای کمک به افزایش سوخت و ساز بدن بعد از سن 50 سالگی برای پیشگیری از چاقی و اضافه وزن شامل این موارد است:

لوبیا: تحقیقات نشان می دهد که خوردن یک وعده روزانه از لوبیا یا عدس یعنی حدود 3.4 فنجان، می تواند منجر به کاهش کلسترول بد یا ال دی ال به میزان 5 درصد شود. علاوه بر این مصرف منظم لوبیا در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 باعث کاهش هموگلوبینA1cبه میزان 0.5 درصد خواهد شد که این بهبودی قابل توجه در وضعیت بیماران است.

جو: خطر ابتلا به بیماری های قلبی به طور چشمگیری در مردان بالای 45 سال و زنان بالای 55 سال افزایش می یابد بنابراین ترکیب غذاهای کاهنده کلسترول از قبیل جو و اضافه کردن آنها به رژیم غذایی یک انتخاب هوشمندانه است. جوی دو سر سرشار از فیبر محلولی به نام گلوکان بتا است و مصرف حداقل 3 گرم از این فیبر در روز یعنی چیزی معادل 1.5 فنجان، به صورت پخته شده، منجر به کاهش کلسترول ال دی ال به میزان 5 تا 10 درصد می شود. علاوه بر این، مصرف جوی دو سر از بروز مرگ زودرس به دلایل مختلف جلوگیری می کند.

سیب: یک سیب بزرگ حاوی 5 گرم فیبر است که به سلامت قلب کمک می کند. مطالعات نشان داده علاقه مندان به این میوه کمنتر در معرض خطر ابتلا به دیابت نوع 2 هستند.

آجیل: خوردن یک اونس آجیل در روز به عنوان بخشی از رژیم غذایی مدیترانه ای خطر حمله قلبی، سکته مغزی و مرگ های ناشی از بیماری های قلبی را تا 28 درصد کاهش می دهد.

سیب زمینی: سیب زمینی سرشار از پتاسیم است؛ بنابراین، حتما در وعده های اصلی خود، آن را زیاد مصرف کنید. مواد مغذی مانند پتاسیم در پوست سیب زمینی نیز به وفور یافت می شوند. در نتیجه، هنگام پخت و پز، سرخ کردن و یا حتی پوره کردن سیب زمینی، آن را پوست نگیرید. این امر در مورد انواع سیب زمینی ها صحت دارد.

توت ها: خانواده توت یکی از تقویت کننده های مغز و حاوی مواد شیمیایی گیاهی یا فیتوکمیکال ها برای جلویگری از کاهش التهاب در بدن است. انواع توت ها حاوی فیبر بالا و ویتامین های ضروری برای بدن افراد مسن است.

ماست: مصرف پروتئین کافی در روز علاوه بر این که به حفظ عضلات کمک می کند، منجر به کاهش سرعت از دست رفتن توده عضلانی می شود ضمن این که توده های چربی را نیز در بدن کم می کند. مصرف ماست یونانی در وعده صبحانه علاوه بر این که کلسیم که یک ماده غذایی مورد نیاز برای مردان و زنان بالای 50 سال است را تامین می کند، باکتری های خوب را در روده افزایش می دهد و آنهم برای حفظ سلامت دستگاه گوارش و حفظ عملکرد بهینه سیستم ایمنی بدن.

منبع:everydayhealth

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha