عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: برای اولین بار در دنیا از فاکتورهای رشد پلاکتی (PRP) برای درمان نازایی (موارد شکست مکرر لانه گزینی در IVF) استفاده شده که برای درمان نازایی بسیار موثر بوده است.

سلامت نیوز: عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: برای اولین بار در دنیا از فاکتورهای رشد پلاکتی (PRP) برای درمان نازایی (موارد شکست مکرر لانه گزینی در IVF) استفاده شده که برای درمان نازایی بسیار موثر بوده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،در شیوه درمانی ناباروری از طریق IVF موضوع شکست مکرر لانه گزینی مطرح است که شامل افرادی می شود که چندین نوبت تحت IVF قرار گرفته اما باردار نشده اند. اگر سه بار این کار انجام شود و به نتیجه نرسد، به شکست مکرر لانه گزینی تعبیر می شود.


دکتر لیلی نظری  افزود: در این شیوه، فاکتورهای رشد پلاکتی (PRP) به داخل رحم 20 فرد نابارور تزریق شد که خوشبختانه شاهد تاثیر بسیار مناسب در رفع نازایی آنان بودیم .
وی اظهار کرد که این شیوه روی 20 زنی که قبلا حداقل سه بار IVF شده بودند، انجام شد و 18 نفر آنان باردار شدند که این موضوع نشان دهنده نتیجه بسیار مطلوب در این زمینه است.


نظری با اشاره به این که این شیوه می تواند به عنوان یک درمان جدید در حوزه نازایی در دنیا مطرح شود، اظهار کرد: باید مطالعات و بررسی های علمی دقیق تری در این زمینه انجام شود تا به عنوان شیوه ای نو برای درمان نازایی به دنیا ارائه شود.


وی افزود: هم اکنون فاکتور رشد پلاکتی (PRP) در برخی از رشته های پزشکی مانند چشم پزشکی و ارتوپدی استفاده می شود اما برای رفع شکست مکرر لانه گزینی هیج کار علمی تاکنون در دنیا انجام نشده و اولین بار توسط تیم تحقیقاتی بخش ناباوری بیمارستان آیت الله طالقانی این کار انجام شده است.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اظهار امیدواری کرد که این شیوه بتواند کمک کننده درمان نازایی بوده و مشکلات موارد شکست لانه گرینی در IVF را کاهش و درصد باروری را به شدت بالا ببرد.


نظری، شکست مکرر لانه گزینی را یکی از معضلات اساسی شیوه درمان نازایی از طریق IVF اعلام کرد و گفت: هرچند روی شکست مکرر لانه گزینی خیلی کار شده اما تابحال هیچ درمان قطعی برای آن وجود ندارد.


تیم تحقیقاتی بخش ناباروری و IVF بیمارستان آیت الله طالقانی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و مرکز تحقیقات پیشگری از بیماری های زنان این مجموعه به سرپرستی دکتر سقار صالح پور و با تلاش های دکتر لیلی نظری فلوشیپ نازایی موفق شدند در درمان  شکست مکرر لانه گزینی و اندومتر نازک در IVF با استفاده از فاکتورهای رشد پلاکت به نتایج شگرفی دست بایند که این شیوه می تواند درمان در این حوزه را متحول کند.


گروه زنان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، مرکز تحقیقات پیشگیری از بیماری زنان این مجموعه با همکاری بخش پیوند مغز استخوان و سلول درمانی بیمارستان آیت الله طالقانی تهران اخیرا همچنین اقدام به برگزاری سمینار یک روزه ای با عنوان درمان های جدید شکست مکرر لانه گزینی و عدم رشد اندومتر کردند که این شیوه درمانی جدید در سمینار برای شرکت کنندگان تشریح شد.


  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha