دانشمندان به تازگی موفق به ابداع یك راه كار جدید دارویی سریع و ضد سرطانی شده‌اند كه حاصل آن تولید دارویی كارآمد برای متوقف كردن روند رشد تومورهای سرطانی كلیه و پانكراس در موشها است.

محققان مركز سرطان مورس در دانشگاه كالیفرنیا، دارویی را كشف كرده‌اند كه به یك كلید مولكولی متصل می‌شود. این كلید مولكولی در سلولهای سرطانی و عروق خونی مرتبط با سرطان یافت می‌شود و دارو می‌تواند این كلید مولكولی را در وضعیت خاموش قرار دهد.

دیوید چریش پروفسور و معاون بخش پاتولوژی در دانشكده پزشكی دانشگاه كالیفرنیا و مركز سرطان مورس كه سرپرستی این پژوهش را عهده دار بوده است، خاطرنشان ساخت: ما در این آزمون كلید كنیاز را در سلولهای سرطانی و عروق خونی مرتبط با تومور در حالت خاموش قفل كردیم.

روش جدید تركیب دانش شیمی و فناوری ابر رایانه‌ها است كه امكان معاینه و بازرسی سریع و تولید داروهای انتخابی‌تر برای نابودسازی تومور را فراهم می‌سازد. در این روش داروها می‌توانند سیگنال دهی آنزیمی رشد تومور را به نیمه رسانده و كاهش دهند.

شرح این دستاورد جدید در زمینه كنترل و مقابله با بیماری سرطان در نشریه آنلاین پیشرفت‌های آكادمی ملی علوم به چاپ رسیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha