دانشجویان داروسازی دانشگاه Bath برای تمرین مهارتهای تشخیص و درمان بیماران از روباتی استفاده می کنند که قابلیت برنامه ریزی داشته و می تواند تعدادی از بیماری ها از قبیل ناراحتی های قلبی و اختلالات گوارشی را شبیه سازی کند.

 روبات SimMan 3G که دانشجویان داروسازی در دانشگاه Bath وی را سایمون خطاب می کنند روباتی شبه انسانی و به اندازه یک انسان واقعی است که می تواند حرف بزند، تنفس کند و مانند یک انسان واقعی نسبت به شیوه های درمانی واکنش نشان دهد. فشار خون، عملکرد قلب و شش سایمون نیز قابل کنترل و بررسی است.

دنیس تیلور از اساتید ارشد این دانشگاه معتقد است سایمون بسیار واقعی به نظر می آید. به گفته وی این روبات نبض دارد، مردمک چشمهایش نسبت به نور واکنش داده و نسبت به دارو مانند یک انسان واقعی عکس العمل هایی مانند تهوع، حمله شدید و تعریق از خود نشان می دهد. به گفته وی سایمون ابزاری شگفت انگیز است زیرا دانشجویان می توانند مهارتهای خود را در تشخیص بیماری و درمان آنها در محیطی ایمن بر روی آن آزمایش کنند.

بر اساس گزارش ساینس دیلی، این روبات به منظور آموزش دادن به پزشکان در دانشگاههای پزشکی به صورت گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرد اما دانشگاه Bath یکی از اولین دانشگاههای داروسازی است که روبات SimMan 3G را به منظور آموزش به دانشجویانش از آن خود کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha