احیای سیستم ایمنی به تسکین دردهای مزمن ناشی از آسیب جوارح یا قطع عضو کمک شایانی می‌کند.

محققان دریافتند؛ با افزایش یکی از محصولات خونی موسوم به( Intra venous immuno globin IVIG)، احساس درد در نیمی از بیمارانی که به آسیب یا قطع عضو دچار شده‌اند، به شدت کاهش می‌یابد.

محققان می‌گویند؛ این یافته تاثیر ویژه‌ای بر روش تسکین سایر دردهای مزمن خواهد داشت؛ زیرا اگر بتوان گونه‌ای از دردها را با این داروهای مقاوم تسکین داد، احتمال پاسخگویی این دارو به سایر دردها نیز وجود دارد.

IVIG پادتنی خونی است که برای درمان اختلالات سیستم ایمنی و برخی از انواع سرطان خون به کار می رود. این پادتن با تقویت قوای تضعیف شده و کاهش فعالیت قوای بیش فعالی به تعادل سیستم ایمنی کمک می‌کند.

محققان با تزریق دوز کمی از IVIG به 13 بیمار داوطلب مبتلا به دردهای مزمن دریافتند که در نیمی از این افراد، درد تسکین یافته است. هر چند این تسکین به طور متوسط 5 هفته طول کشید و باعث بروز عوارض جانبی در افراد تحت مطالعه شد.

یکی از محققان می‌گوید؛ ممکن است فواید این روش درمان بیش از آنچه كه تصور می‌شود، باشد. به منظور بررسی تاثیرات این روش درمانی در آینده، تزریق دوزهای بالاتر IVIG و تکرار تزریقات انجام خواهد شد.

همچنین در این پژوهش آمده است؛ دردهای مزمن موسوم به Complex regional pain syndrome (سندرم دردهای موضعی) می‌توانند پس از هر گونه جراحت بروز کنند. این دردها گاهاً باعث آسیب دیدگی اعصاب می‌شوند و حتی در بعضی مواقع، به منظور رهایی از درد، بیمار را مجاب به قطع عضو می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha