معاون سلامت وزارت بهداشت ، درمان وآموزش پزشکی گفت : استقبال گروه های در معرض خطر برای تزریق واکسن آنفلوآنزای نوع A کم است .

" حسن امامی رضوی " روز چهارشنبه در حاشیه برگزاری همایش ملی بسیج سلامت و اصلاح الگوی مصرف در جمع خبرنگاران ، فروکش کردن موقتی موج آنفلوآنزا در کشور ، وجود رضایت نامه قبل از تزریق واکسن و ترس از عوارض احتمالی را از جمله علل مهم استقبال نه چندان زیاد از واکسیناسیون یاد شده برشمرد .
امامی رضوی با بیان اینکه برای مرحله نخست این واکسیناسیون ، 300 هزار دوز واکسن در دانشگاه های علوم پزشکی توزیع شد ، گفت : از این میزان ، حدود 10 درصد مصرف شده است .
وی با اشاره به اینکه پیش بینی می شود ، اواخر اسفند ماه امسال ، موج احتمالی آنفلوآنزا در کشور ایجاد شود ، به گروه های در معرض خطر تاکید کرد که حتما واکسیناسیون یاد شده را انجام دهند .
وی همچنین در باره بیماران قلبی و دیابتی نیز گفت : این افراد هر چند هنوز جزو افراد در معرض خطر و در اولویت تزریق قرار نگرفته اند اما اگر به مراکز بهداشتی درمانی برای تزریق واکسن مراجعه کنند می توانند واکسیناسیون را انجام دهند .

*** وضعیت بیمارستان ها خوب نیست
وی با بیان اینکه بدهی بیمه ها به بیمارستان های دولتی بسیار زیاد است ، گفت : این موضوع باعث شده که بیمارستان ها از وضعیت مناسبی برخوردار نباشند .
امامی رضوی به بدهی بیمه خدمات درمانی اشاره کرد و گفت : این بیمه در زمان حاضر درخواست متمم بودجه برای پرداخت بدهی خود را داشته که امیدواریم با درخواست این سازمان ، موافقت شود .
این مقام مسوول در وزارت بهداشت ،‌درمان وآموزش پزشکی ، بدهی بیمه خدمات درمانی را حدود 300 میلیارد تومان و حدودا همین میزان را برای سازمان تامین اجتماعی برشمرد .
وی در خصوص سرانه درمان برای سال آینده نیز گفت : این سرانه برای امسال حدود هفت هزار تومان است که با توجه به تورم و هدفمند شدن یارانه ها این میزان باید بین 30 تا 40 درصد افزایش یابد .
امامی رضوی در خصوص طرح پزشک خانواده نیز گفت : در زمان حاضر سرشماری شهر های زیر یکصد هزار نفر پایان یافته است .
وی اظهار امیدواری کرد که در سال آینده هر دانشگاه علوم پزشکی طرح پزشک خانواده را برای یک شهر کمتر از یکصد هزار نفر جمعیت تحت پوشش خود اجرا کند .
وی همچنین با اشاره به اصلاح الگوی مصرف در نظام سلامت افزود : این موضوع از جمله نیاز سنجی نیروی انسانی و تجهیزات در حوزه سلامت انجام شده اما باید در زمینه دارو و مصرف منطقی آن اقدامات بیشتری انجام شود .
نخستین همایش ملی دو روزه بسیج سلامت و اصلاح الگوی مصرف امروز در تالار امام بیمارستان امام خمینی برگزار شد .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha