رئیس انجمن داروسازان ایران با اشاره به تاخیر 6 ماهه سازمانهای بیمه در پرداخت مطالبات داروخانه ها، تاکید کرد: در صورت عدم پایبندی بیمه ها به تعهدات خود، داروخانه ها در فروردین و اردیبهشت 89 دچار بحران ورشکستگی می شوند.

دکتر رهبر مژدهی آذر در مورد آخرین وضعیت مطالبات داروخانه ها از سازمانهای بیمه گر، به خبرنگار مهر گفت: همچنان در حال پیگیری مطالبات معوقه خود از سازمانهای بیمه گر هستیم.

تاخیر بیمه ها در پرداخت مطالبات داروخانه ها، باعث شد که انجمن داروسازان ایران در نامه ای به برخی مدیران و مسئولان اجرایی و نظارتی کشور، نسبت به مشکلات پیش روی داروخانه ها هشدار بدهد.

مژدهی آذر با عنوان این مطلب که انجمن داروسازان مشکل داروخانه ها را به اطلاع مسئولین رسانده است، افزود: سازمانهای بیمه گر با مشکلاتی که برای داروخانه ها به وجود آورده اند، ما را در مقابل مردم قرار داده اند.

رئیس انجمن داروسازان ایران با اشاره به اینکه داروخانه ها روز به روز در حال فلج شدن هستند، گفت: خیلی از داروخانه داران با قرض و بدهی، مشغول انجام خدمت به مردم هستند اما داروخانه ها هم توان محدودی دارند و ادامه این روند ممکن است به بحران ورشکستگی و تعطیلی داروخانه ها منجر شود.

بر اساس قانون، 60 درصد مطالبات داروخانه‌ ها باید همزمان با ارائه نسخ دارویی نقدا پرداخت شود و 40 درصد باقیمانده نیز حداکثر طی دو ماه از سوی بیمه ها پرداخت شود.

مژدهی آذر خواستار توجه بیمه ها به مشکلات مردم شد و افزود: اگر بیمه ها به تعهدات خود پایبند نباشند، داروخانه ها در فروردین و اردیبهشت دچار مشکل خواهند شد.

به گفته رئیس انجمن داروسازان ایران، قدرت خرید داروخانه ها به صفر نزدیک شده و خیلی از داروخانه ها توان خرید داروهای گران قیمت را ندارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha