رئیس انجمن حمایت از بیماران سوخته، وضعیت سوختگی را در ایران به مراتب بدتر از کشورهای هند و پاکستان دانست.

وضعیت سوختگی در ایران بدتر از هند و پاکستان

سلامت نیوز:رئیس انجمن حمایت از بیماران سوخته، وضعیت سوختگی را در ایران به مراتب بدتر از کشورهای هند و پاکستان دانست.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، برنامه دورهمی انجمن حمایت از بیماران سوخته جهت قدردانی از هنرمندان و تبیین وضعیت سوختگی و درخواست ایفای نقش اجتماعی بیماران سوخته، بعد از ظهر دوشنبه در سالن آمفی تئاتر بیمارستان حضرت فاطمه(س) برگزار شد.

در این مراسم دکتر محمدجواد فاطمی رئیس انجمن حمایت از بیماران سوخته (ققنوس) ضمن تشکر از هنرمندان و مسئولینی که در این مراسم حضور داشتند گفت: همانطور که ما حق زندگی داریم افراد دچار سوختگی نیر حق زندگی دارند و این وظیفه همه ماست که این مسئولیت اجتماعی را در خصوص ناهنجاریهای جامعه انجام دهیم

وی گفت: ۸ برابر متوسط جهانی در ایران سوختگی رخ می دهد و جزو کشورهای بد در زمینه سوختگی هستیم، بطوریکه از هند و پاکستان و کشورهایی که از لحاظ اقتصادی ضعیف تر از ما هستند، وضعیت بدتری داریم.

فاطمی تاکید کرد: متاسفانه سالی ۱۳۵۰ نفر در کشور بر اثر برق گرفتگی دچار قطع دست و پا می شوند.

رئیس انجمن حمایت از بیماران سوخته ادامه داد: تقریبا هیچ یک از تخت های سوختگی در کشور استاندارد نیست و مرگ و میر در ایران معادل ۳۰ تا ۴۰ سال پیش کشورهای دیگر است.

وی افزود: بیمار سوخته که از بیمارستان مرخص می شود چون حمایت اجتماعی، روانی و اقتصادی ندارد، به عنوان یک معلول به حساب می آید و وضع هیچ بیماری به وخیمی سوختگی در کشورمان نیست و سوختگی با فقر همراه است، یعنی برای خانواده هایی انفاق می افتد که فقیر هستند.

فاطمی اظهارداشت: انتظار داریم مسئولین به وظیفه خودشان عمل کنند و این امر تا زمانی که فشار اجتماعی وجود نداشته باشد، میسر نخواهد شد و از هنرمندان و بازیگران و حامیان بیماران سوخته می خواهیم تا با فشارهای اجتماعی و شفاف سازی مشکلات بیماران سوخته و همچنین فرهنگ سازی در زمینه پیشگیری از سوختگی به بیماران سوخته یاری و کمک رسانند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha