و روز از حادثه غرق شدن مرد 40 ساله در استخری در دربند گذشته و تنها کاری که برای ایمن شدن این استخر پر عمق انجام داده‌اند، کشیدن نوار زرد با نوشته «ورود ممنوع، محل وقوع جرم» اطراف استخر است.

قتلگاهی عمیق، بدون حفاظ

سلامت نیوز:دو روز از حادثه غرق شدن مرد 40 ساله در استخری در دربند گذشته و تنها کاری که برای ایمن شدن این استخر پر عمق انجام داده‌اند، کشیدن نوار زرد با نوشته «ورود ممنوع، محل وقوع جرم» اطراف استخر است.

 نگهبانان سه نفر را نجات دادند
 به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه فرهیختگان، یکی از نگهبانانی که در این پارک فعالیت می‌کند درباره روز حادثه گفت: «دو نفر از همکاران که آن روز شیفت آنها بود وقتی دیدند کودکان در حال غرق شدن هستند به آب رفتند و آنها را نجات دادند.» او ادامه داد: «وقتی هر دو کودک بیرون آمدند، یکی از نگهبانان موفق به نجات زن شد، ولی گل و لای باعث پایین کشیده شدن پدر خانواده شد. نگهبانان خیلی تلاش کردند، ‌اما نتوانستند پدر را نجات بدهند چراکه او در میان گل‌ها گرفتار شده بود.»


این نگهبان درباره این موضوع توضیح داد: «این استخر از لحاظ عمق در قسمت‌های مختلف متفاوت است. یک جای آن 6 متر عمق دارد و جای دیگر آن هشت متر.» او درباره گل و لای انباشته در کف استخر هم گفت: «گل و لای به ارتفاع دو متر کف استخر انباشته شده و هر جسمی داخل آب بیفتد به وسیله آن پایین کشیده می‌شود.»


یکی از مسئولان پارکینگ این پارک نیز در این باره گفت: «از سال 88 قرار است احداث این پارک تمام شود، ولی هر چه می‌گذرد هیچ خبری نیست.» او با دست به تپه‌های کوچک و بزرگی که در کنار استخر دیده می‌شد، اشاره کرد و گفت: «این محدوده را چند بار کنده‌اند و چند بار هم پر کرده‌اند، ولی معلوم نیست چه برنامه‌ای دارند که تمام نمی‌شود. کلی از خاک‌های کنده شده نیز داخل این استخر ریخته شده و تشکیل گل و لای داده است.» فضای این قسمت از استخر هنوز احداثش تمام نشده بود و این‌طور که گفته می‌شود در دست ساخت بود.

این در حالی است که نرده‌هایی که اطراف استخر کشیده شده به صورت اشکال نامنظم و بزرگی است که به راحتی کودکان از داخل آن عبور می‌کنند. همچنین ارتفاع این نرده کمتر از یک متر است و دقیقا به اندازه‌ای است که هر کودکی می‌تواند از روی آن بپرد. به نظر می‌رسد وقتی استخری با عمقی به این زیادی و با گل و لایی که به ارتفاع دو متر در کف آن انباشته‌شده رها شده، بهتر است ایمنی بیشتری داشته باشد. آن هم در فضایی مانند پارک که محل بازی کودکان است و خیلی از کودکان و نوجوانان بدون والدین خود در این مکان حضور پیدا می‌کنند.»


بازپرس این پرونده مقصر این حادثه را پیمانکار شهرداری اعلام کرده و همچنین نوار زردی با نوشته «محدوده صحنه جرم» در اطراف استخر کشیده شده است. این تنها اقدامی است که تا 72 ساعت پس از حادثه برای ایمنی محل و استخری که هنوز هم پر از آب است، انجام شده است.

 حادثه چه بود
عصر ششم شهریور بود که مرد و زنی همراه با دو پسر هفت و هشت ساله خود به پارک باغ‌ملک در دربند رفته بودند. پسر هفت ساله این خانواده در این استخر پرعمق افتاد و برادر دیگر و مادر او هر دو برای نجات دادن او به استخر رفتند.

مرد 40 ساله وقتی دید هر سه نفر در حال غرق شدن هستند به استخر پرید، ولی خودش به سمت پایین کشیده شد و در میان گل و لای گرفتار شد. وقتی اورژانس به محل رسید و او را به بیمارستان شهدای تجریش رساند، مرد 40 ساله به علت آب زیادی که وارد شش‌هایش شده بود، جان خود را از دست داد.
بی‌احتیاطی در پارک‌ها و ایمن نبودن فضاهای بازی و در حقیقت سهل‌انگاری پیمانکارهای شهرداری در ماه اخیر قربانی‌های زیادی گرفته است. پارک باغ ملک آخرین حادثه‌ای است که در چند هفته اخیر در پایتخت رخ داده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha