معاون سلامت وزارت بهداشت با اشاره به بدهی سازمانهای بیمه گر به بیمارستانهای دولتی، گفت: امیدواریم هرچه سریعتر بدهی بیمارستانها پرداخت شود، در غیر این صورت بیمارستانها در اواخر سال با مشکل جدی روبرو می‌شوند.

دکتر حسن امامی رضوی روز چهارشنبه در حاشیه نخستین همایش ملی بسیج سلامت و اصلاح الگوی مصرف، در ارتباط با بدهی سازمانهای بیمه‌ گر به بیمارستانهای دولتی گفت: بدهی بیمه‌ ها به بیمارستانها زیاد است و در حال حاضر بیمارستانها وضعیت خوبی ندارند.

وی با اعلام اینکه سازمان بیمه خدمات درمانی حداقل 300 میلیارد تومان به بیمارستانهای دولتی بدهکار است، افزود: سازمان تامین اجتماعی هم بدهی زیادی به بیمارستانها دارد. سازمان بیمه خدمات درمانی درخواست متمم بودجه‌ای را داده است تا از این طریق بدهی بیمارستانها را بپردازد که امیدواریم این همکاری با بیمه خدمات درمانی صورت گیرد تا هرچه سریعتر بدهی بیمارستانها پرداخت شود، در غیراین صورت بیمارستانها در اواخر سال با مشکل جدی روبرو می‌شوند.

معاون وزیر بهداشت در خصوص وضعیت آمادگی بیمارستانها در ایام نوروز، گفـت: در تعطیلات نوروز بیمارستانها به ویژه اورژانسهای بیمارستانی و پیش بیمارستانی به صورت فعال به خدمت ‌رسانی مشغول هستند که البته امیدواریم کمبود اعتبارات  بیمه‌ ها سریعتر تامین شود تا بیمارستانها برای ارائه خدمات خود با مشکل مواجه نشوند.

امامی رضوی در ادامه به سرانه درمان سال 89 اشاره کرد و گفت: وضعیت تورم و همچنین هدفمند کردن یارانه‌ها باید در بودجه 89 و میزان سرانه سال آینده در نظر گرفته شود. سرانه درمان برای سال گذشته هفت هزار تومان بود که برای سال آینده باید حداقل 30 تا 40 درصد افزایش یابد تا خدمات مطلوبی به مردم ارائه شود.

وی همچنین با اشاره به فروکش کردن بروز آنفلوانزای A در ایران و دیگر کشورهای دنیا، افزود: پیش بینی می‌شود که در اواخر اسفند با موج دیگری از این بیماری مواجه شویم. البته فرهنگ رعایت بهداشت فردی در جامعه نهادینه شده و اقدامات لازم برای مقابله با این بیماری صورت گرفته است. بنابراین نباید نگرانی از بروز امواج دیگر این بیماری وجود داشته باشد.

وی با اشاره به واکسیناسیون گروههای پرخطر از جمله گروههای پزشکی، بیماران مبتلا به سرطان خون، دیالیزی ها و تالاسمی ‌ها علیه بیماری آنفلوانزای A گفت: استقبال از واکسیناسیون آنفلوآنزای A زیاد نبوده است که دو دلیل برای این امر مطرح است.

امامی رضوی ادامه داد: نخست آنکه بروز این بیماری کاهش یافته و نگرانی‌ مردم از آن کمتر شده است. از طرف دیگر، به دنبال اطلاع رسانی‌ در رابطه با عوارض این واکسن، رضایت نامه‌ای که برای واکسیناسیون دریافت می‌شد و نگرانی از عوارض این واکسن  از سوی مردم  موجب شد که اقبال زیادی برای واکسیناسیون صورت نگیرد. این در حالی است که عوارض این واکسن نیز مانند دیگر واکسن ها طبیعی است.

به گفته معاون سلامت وزارت بهداشت، در مرحله اول 300 هزار دوز واکسن آنفلوآنزای نوع آ در مراکز بهداشتی درمانی توزیع شد که شاید تنها 10 درصد آنها استفاده شده باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha