قائم مقام سازمان نظام پرستاری عنوان کرد: در جلسه اعضای شورای عالی نظام پرستاری با مسئولین وزارت بهداشت خواسته های 5 گانه جامعه پرستاری علاوه بر ذکر آنها در جلسه به صورت مکتوب هم به خدمت وزیر محترم بهداشت ارائه شد.

خواسته های پرستاری مکتوب به وزیر بهداشت ارائه شد / تشکیل کارگروه هایی جهت رفع بررسی موضوعات اخیر پرستاری

سلامت نیوز: قائم مقام سازمان نظام پرستاری عنوان کرد: در جلسه اعضای شورای عالی نظام پرستاری با مسئولین وزارت بهداشت خواسته های 5 گانه جامعه پرستاری علاوه بر ذکر آنها در جلسه به صورت مکتوب هم به خدمت وزیر محترم بهداشت ارائه شد.

به گزارش سلامت نیوز  به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری،محمد شریفی مقدم  گفت: در جلسه ای که شورایعالی نظام پرستاری با وزیر بهداشت داشت 5 خواسته اصلی جامعه پرستاری کشور در آن جلسه مطرح ، توجیه و تشریح شد و ضرورت و اهمیت آن توسط تعدادی از اعضای شورای عالی بیان شد این خواسته ها مکتوب به وزیر محترم بهداشت ارائه شد و خواسته های 5 گانه عبارتند از :

1 – اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری

2- اجرای کامل قانون ارتقا بهره وری و برخورداری مشمولین قانون از مزایای سخت و زیان آور بودن مشاغل

3- توقف ابلاغ اجرای آئین نامه صلاحیت حرفه ای و تدوین آئین نامه جدید

4- تدوین شرح وظایف جدید برای پرستاران بویژه تعیین تکلیف شرح وظایف کمک پرستار

5- تشکیل کارگروه مشترک فی مابین وزارت بهداشت و سازمان نظام پرستاری جهت همکاری بیشتر

وی تشریح کرد: بعداز جلسه با وزیر جلسه ای با حضور هیئت رئیسه شورای عالی و جمعی از اعضای شورای عالی با معاونت پرستاری برگزار شد که پیرو آن کارگروه بازنگری شرح وظایف گروه پرستاری تشکیل شده و بخشی از کار کارگروه با محوریت سازمان سپرده شد و اولین جلسه کارگروه در روز یکشنبه در محل سازمان برگزار گردید و به دلیل جدید بودن موضوع شرح وظایف NP ساب کمیته ای تشکیل شد که با مرور مطالعات بر شرح وظایف NP  (Nurse practitioner) در سایر کشورها براساس نیازهای مردم با توجه به منابع محدود تهیه شود.

قائم مقام سازمان نظام پرستاری کشور افزود: در 3 بند اول یعنی اجرای قانون تعرفه گذاری،  اجرایی شدن قانون سخت وزیان آور مشاغل و صلاحیت حرفه ای تا کنون اقدامی که سازمان اطلاع داشته باشد صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: به هر صورت باز شدن باب تعامل شروع شده و شورای عالی سازمان بر این اعتقاد دارند که بهترین شیوه برای حل مشکلات مذاکره و ایجاد ارتباط است که البته سازمان همواره این سیاست را دنبال کرده است .

شریفی مقدم تاکید کرد: سازمان نظام پرستاری گزارش پیشرفت کار، موانع احتمالی، سرعت و کندی بالاخره روند کار را به طور مستمر به اطلاع جامعه شریف پرستاری خواهد رساند، فقط با وحدت و همدلی نهادهای هویتی  پرستاری با حفظ منافع پرستاری و مردم می تواند بسیاری از مشکلات را حل نماید.

وی اظهار داشت:  آنچه مسلم است ماهیت سازمان نظام پرستاری بر پایه پرسشگری، مطالبه گری است که با پیگیری ها به شیوه مختلف بایستی موانع خدمتی پرستاران را رفع نماید تا پرستاران عزیز با دغدغه کمتر بتواند به مردم عزیز خدمات پرستاری مناسب را ارائه نمایند.

قائم مقام سازمان نظام پرستاری در پایان گفت: عدول از این اهداف یعنی پرسشگری، مطالبه گری، یعنی خارج شدن از مسیر رسیدن به مقصد و قطعأ مذاکره  و ارتباط موثر و تعامل سازنده بهترین شیوه پیگیری مطالبات است ، مگر اینکه سیر مذاکره دچار مشکل، اختلال شده  یا مسدود شود که در گذشته چاره ای بر انتخاب شیوه های پرهزینه تر نبوده است.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha