پنجشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۱:۰۰
کد خبر: 19194

مدیر کل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ گفت: 6 هزار و 200 بیمه‌شده زن تحت پوشش شعب تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ در 9 ماهه نخست امسال از کمک هزینه بارداری بهره‌مند شدند.

محمدرضا صفاهانی، در این خصوص گفت: تعهدات سازمان تامین اجتماعی با هدف ایجاد امنیت خاطر و آسایش روحی و روانی برای اعضای خانواده به ویژه زنان با توجه به نقش و جایگاه مهمی که در ارکان خانواده دارند، در نظر گرفته شده‌است که یکی از این خدمات مهم، پرداخت غرامت دستمزد ایام بارداری است.

وی افزود: بانوان بیمه‌شده مشمول قانون تأمین اجتماعی که واجد شرایط لازم باشند، می‌توانند در دوران استراحت ایام بارداری غرامت دستمزد ایام بیماری و بارداری دریافت کنند.

مدیرکل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ در مورد شرایط بهره‌ مندی از غرامت دستمزد ایام بارداری، تصریح کرد: بیمه‌شده زن در صورتی که ظرف یکسال قبل از زایمان سابقه پرداخت حق بیمه 60 روز را داشته باشد، می‌تواند در مدت استراحت ایام بارداری به شرط عدم اشتغال به کار از کمک بارداری استفاده کند.

وی افزود: میزان غرامت دستمزد ایام بارداری معادل دوسوم آخرین مزد یا حقوق است که حداکثر برای 6 ماه بدون کسر سه روز اول پرداخت می‌شود. البته در این قانون میزان مرخصی بارداری و پرداخت غرامت دستمزد برای مادرانی که دارای فرزند سه قلو و بیشتر باشند، یک ‌سال در نظر گرفته‌است.

صفاهانی با اشاره به این نکته که مدت دریافت کمک بارداری جزو سوابق بیمه‌ای بیمه‌شدگان زن محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: تعهدات سازمان تأمین اجتماعی برای پرداخت غرامت دستمزد ایام بارداری تنها شامل: فرزند اول تا سوم بیمه‌شدگان زن است و برای تولد فرزند چهارم خود نمی توانند تقاضای دریافت غرامت دستمزد ایام بارداری کنند.

وی تاکید کرد: غرامت دستمزد ایام بارداری، با ارائه گواهی پزشک معالج یا بیمارستان و تصویر گواهی ولادت یا شناسنامه فرزند، از شعب تامین اجتماعی قابل وصول است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha