وزیر بهداشت در پیامی به مناسبت کنگره گردشگری سلامت و مدیریت بیمارستان عنوان كرد: گسترش برنامه‌های گردشگری سلامت با توجه به شرایط کشور می‌تواند بهبود خدمات سلامت را فراهم آورد.

در پیام وزیر بهداشت آمده است: «دستیابی به اهداف چشم انداز 20 ساله ایران بدون فراهم سازی خدمات سلامت موثرعادلانه و با هزینه مناسب و آگاهی مردم امکان پذیر نیست از این رو وظیفه نظام سلامت در گسترش و ارتقاء و اثربخشی در خدمات بهداشتی حوزه سلامت اهمیت دارد. عملکرد نظام سلامت نقش مهمی در ارتقای شاخص‌های توسعه انسانی و اهداف هزاره دارد. در این میان با توجه به گستردگی توسعه بهداشت و درمان در کشور ارتقاء خدمات بیمارستانی رکن اساسی در پیشرفت و از شاخص‌های سلامت کشور است. در شرایطی که بیش از 90 درصد زایمان‌ها در کشور در بیمارستان‌های کشور انجام می‌گیرد با همکاری نظام مند میان شبکه بهداشت، درمان و پزشک خانواده و سطوح خدمات بیمارستانی در قالب نظام ارجاع شاخص‌های مرگ و میر را بهبود می‌بخشد.»

در ادامه این پیام آمده است: «با توجه به محورهای تنظیم شده در کنگره مدیریت بیمارستانی، ارایه خدمات در قالب برنامه حاکمیت خدمات اعمال می شود. به کاربردن روش‌های مفید بهبود منابع و تجهیزات در بیمارستان از برنامه‌های جدی در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است که در این کنگره مورد توجه قرار می‌گیرد.»

دستجردی تصریح کرد: از ابتدای سال آتی برنامه حاکمیت خدمات بالینی به طور جدی مورد توجه دانشگاه‌ها و بیمارستان‌ها خواهد بود و منشور آن در اختیار دست اندرکاران قرار می‌گیرد.

وی در این پیام افزود: «گسترش گردشگری سلامت هم در برنامه چهارم توسعه و هم در برنامه پنجم توسعه مورد انتظار جدی سیاستگزارانه بوده است. توسعه این خدمات بدون همکاری بخش‌های نزدیک با موضوع گردشگری سلامت امکان پذیر نخواهد بود و این کنگره فرصت مناسبی برای تعامل صاحب نظران بخش‌های مرتبط قابل تصور است.

گسترش برنامه‌های گردشگری سلامت با توجه به شرایط کشور می‌تواند بهبود خدمات سلامت را فراهم آورد. در این حال برنامه‌های گردشگری سلامت بدون توجه به تاثیر آن در نظام سلامت کشور می‌تواند اثرات نامطلوبی را به همراه داشته باشد که این کنگره فرصت مناسب برای تبادل نظر بین صاحب نظران است. تجربه چند ساله کشور در مسیرهای توسعه بیشتر در گردشگری سلامت مورد توجه سیاستگزارانه بوده است که اخیرا توافقی با معاون ریاست جمهوری انجام گرفته و امید است کشور ما با توجه به ظرفیت عظیمی که دارد به عنوان قطب مداوای بیماران در منطقه نقش حیاتی را ایفا کند.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha