چهارشنبه ۱۰ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۲
کد خبر: 192015

مطالعات اخیر نشان می‌دهد که غنی‌سازی موادغذایی با اسیدفولیک در کانادا با کاهش تولد نوزادان مبتلا به نقص مادرزادی مشکل قلبی در ارتباط است.

حل مشکل قلبی مادرزادی با اسیدفولیک

سلامت نیوزمطالعات اخیر نشان می‌دهد که غنی‌سازی موادغذایی با اسیدفولیک در کانادا با کاهش تولد نوزادان مبتلا به نقص مادرزادی مشکل قلبی در ارتباط است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه فرهیختگان، شواهد حاکی از آن است که در کانادا طرح غنی‌سازی موادغذایی با اسیدفولیک از سال 1998 آغاز شد و پس از سال‌ها محققان با مطالعه روی حدود 6 میلیون کودکی که از آن سال تاکنون متولد شده‌اند، دریافتند که وجود اسیدفولیک در موادغذایی خطر تولد نوزادانی با تمام انواع نقص‌های مادرزادی بیماری قلبی را تا 11 درصد کاهش می‌دهد.

به گزارش upi، این در حالی است که با مصرف مواد غنی شده با اسیدفولیک، خطر نقص‌های مادرزادی ساختاری قلب در نوزادان نیز بین 15 تا 27 درصد کاهش می‌یابد. نقص ساختاری شامل وجود حفره در دیواره قلب یا نازک شدن عروق اصلی قلب است که خون را از قلب به کل بدن می‌رساند.

حدود 650 هزار تا 3/1 میلیون کودک و فرد بالغ در آمریکا مبتلا به بیماری قلبی مادرزادی هستند. وجود حفره در دیواره یکی از بطن‌های قلب یکی از شایع‌ترین انواع نقایص مادرزادی در کودکان محسوب می‌شود که حدود 620 هزار مورد از این نقایص مادرزادی را شامل می‌شود. کمبود اسیدفولیک در دوران بارداری عوارضی را چون کم‌خونی ایجاد می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha