یکشنبه ۲ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۳:۴۶
کد خبر: 19202

رئیس یک انستیتوی تحقیقاتی در کالیفرنیا که در باره معالجه بیماری ها از طریق احیای سلول ها مطالعه می کند می گوید به عقیده او تا حدود 10 سال دیگر، درمان بیماری دیابت (مرض قند) امکان پذیر خواهد شد.

احتمال درمان دیابت با استفاده از سلول پایه

سلامت نیوز: پرفسور آلن ترونسون، در باره تحقیقاتی توضیح داد که مربوط به انتقال سلول های پایه جنین انسان به سلول های تولید کننده انسولین و معالجه دیابت در موش ها از این طریق است.

پرفسور ترونسون گفت استفاده از این تکنیک را می توان روی انسان نیز پیاده کرد و ادامه این تحقیقات می تواند به ساخت واکسنی که از سلول پایه تهیه شده منتهی شود که برای معالجه ویروس اچ آی وی موثر خواهد بود.

سازمان جهانی بهداشت می گوید بیش از 220 میلیون نفر در سراسر جهان از بیماری دیابت رنج می برند و پیش بینی کرده است که در سراسر جهان هر سال پنج درصد مرگ ها ناشی از این بیماری است.

این سازمان خاطر نشان می سازد که رقم تلفات ناشی از این بیماری تا سال 2030 دو برابر خواهد شد.

برخی از کارشناسان معتقدند که در باره توانایی بالقوه تکنولوژی استفاده از سلول پایه برای درمان بیماری ها اغراق شده و معالجه دیابت با کمک سلول پایه جنینی هنوز قطعی نیست.

کارشناسان به این موضوع اشاره می کنند که امیدواری به درمان برخی از بیماری ها از جمله بیماری پارکینسون از طریق سلول پایه، اکنون کاملا از بین رفته است.

بیماری دیابت ناشی از مشکلات مرتبط با هورمون انسولین است که در لوزالمعده تولید می شود

با وجود سال ها مطالعه و تحقیق برای یافتن روش موثر درمان این بیماری، دانشمندان هنوز نتوانسته اند به این هدف نایل شوند.

اگر چه انجام آزمایش های بالینی بر سلول های پایه جنینی تایید شده، هنوز در هیچ نقطه جهان این گونه آزمایش ها شروع نشده است.

 بی بی سی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha