رئیس کمیسیون کشاورزی ضمن تاکید بر ضرورت توقف بهره برداری از چوب جنگل‌های شمال اظهار کرد: جنگل های شمال بعد از سال ها بهره برداری بی رویه نیازمند استراحت طولانی است.

بهره‌برداری از چوب جنگل‌ها باید متوقف شود

سلامت نیوز: رئیس کمیسیون کشاورزی ضمن تاکید بر ضرورت توقف بهره برداری از چوب جنگل‌های شمال اظهار کرد: جنگل های شمال بعد از سال ها بهره برداری بی رویه نیازمند استراحت طولانی است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا،علی محمد شاعری در مورد لایحه تنفس جنگل های هیرکانی و کاسپینی اظهار کرد: ما آمادگی کامل برای بررسی این لایحه را داریم ، زیرا معتقدیم؛ جنگل های شمال بعد از سال ها بهره برداری بی رویه نیازمند استراحت طولانی است تا فرصت تجدید حیات داشته باشند.

وی ادامه داد: تاکنون جنگل ها در کشور ما بیشتر با نگاه اقتصادی دیده می شدند؛ در حالی که جنگل ها بیش از فواید اقتصادی دارای  فواید زیست محیطی و اکولوژیک هستند و در حفظ هوا، خاک، آب موثرند  و محیطی امن را  برای گونه های جانوری و محلی برای ذخایر ژنتیکی کشورها به وجود می آورند، بنابراین بهره برداری از چوب جنگل ها باید برای دوره ای مشخص متوقف شده و طرح های جنگلداری محدود به فعالیت های حفاظتی، احیا و توسعه ای شود.

شاعری همچنین در مورد لایحه هوای پاک گفت: لایحه هوای پاک در کمیسیون کشاورزی به تصویب رسیده است، این لایحه 35 ماده دارد و امیدواریم به زودی در صحن علنی مطرح و تصویب شود .

 وی با اشاره به اینکه مهم ترین ویژگی این لایحه مشخص کردن منابع آلاینده و نحوه برخورد با آنها است، افزود: مهم ترین منابع آلاینده در این لایحه خودرو های غیراستاندارد، صنایع آلاینده، سوخت با استاندارد پایین و مصارف بی رویه انرژی و سوخت فسیلی در بخش خانگی، تجاری و اداری شناخته شده است.

رئیس کمیسیون کشاورزی توضیح داد: در لایحه هوای پاک منابع آلاینده طبیعی نیز بیشتر ریزگردها شناخته شده اند و نحوه کنترل، پیشگیری و مقابله با آن نیزمشخص شده است، حد مجاز آلایندگی  و همچنین نحوه کنترل و پایش آلایند ه ها، معاینه فنی خودروها، ساختمان ها وصنایع آلاینده و چگونگی برخورد قضایی و مجازات های قانونی نیز از جمله دیگر مواردی است که در این لایحه در نظر گرفته شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha