یک دختر مبتکر قمی توانست برای نخستین بار داروی ضد سرطان تولید کند.

سمیه شایسته‌پور در گفتگو با مهر در قم با بیان اینکه در هنگام بروز بیماری سرطان کروه خاصی از سلولها با آسیب جدی روبرو می شوند، افزود: سرطان از جمله بیماری‌‌های کشنده‌ای است که پدیده تقسیم سلولی را از حالت طبیعی خارج می‌کند و این دارو می‌تواند در درمان این بیماری مفید واقع شود.

وی گفت: افرادی که در معرض بیماری قرار دارند، استفاده از داروی ضد سرطان که در قالب پودرهای تقویتی است تأثیر مستقیمی در بالا بردن سیستم ایمنی بدن دارد و از بروز این بیماری جلوگیری می‌کند.

مبتکر قمی بر لزوم تغییر روش در زندگی افراد و دید آگاهانه نسبت به اشیا و مصرف برخی از دست ساخته‌های انسان تأکید کرد و افزود: با آشنایی با بیماری‌هایی که سیستم ایمنی بدن را نشانه می‌رود می‌توانیم از بروز بیماری سرطان که در کشورمان بیش از 10 درصد نسبت به کشورهای دیگر رشد دارد جلوگیری کنیم.

شایسته‌پور ادامه داد: ظرف‌های پلاستیکی یکبار مصرف که مواد داغ خوراکی در آن مصرف می‌شود فرد مصرف کننده را با خطر ابتلا به  بیماری سرطان مواجه می‌کند و ما برای مبارزه با این بیماری به از بین بردن عوامل ایجاد سرطان پرداختیم و در این راستا پلاستیک را به سوختی پاک تبدیل کردیم که این پروژه در سطح ملی مطرح شده است.

جهت ساخت داروی ضد سرطان بیش از 15میلیون تومان هزینه شده است و برای تولید انبوه در سال آینده 100میلیون تومان هزینه لازم است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha