معاون بهداشت در حاشیه بازدید از مراکز بهداشتی و درمانی فنلاند با تاکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت دانش آموزان برای تغییر در رفتار و سبک زندگی، گفت: کشور فنلاند از طریق ارائه برنامه های گسترده آموزشی در سطح مدارس و مهد کودک ها و تغییر برنامه های آموزش و پرورش توانسته است تغییر سبک زندگی را در میان افراد جامعه ایجاد کند.

ضرورت استفاده از ظرفیت دانش آموزان برای تغییر در رفتار و سبک زندگی

سلامت نیوز:معاون بهداشت در حاشیه بازدید از مراکز بهداشتی و درمانی فنلاند با تاکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت دانش آموزان برای تغییر در رفتار و سبک زندگی، گفت: کشور فنلاند از طریق ارائه برنامه های گسترده آموزشی در سطح مدارس و مهد کودک ها و تغییر برنامه های آموزش و پرورش توانسته است تغییر سبک زندگی را در میان افراد جامعه ایجاد کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  آوای سلامت، دکتر علی اکبر سیاری در حاشیه بازدید از مراکز بهداشتی و درمانی فنلاند یکی از اقدامات خوب و موثر فنلاند در حوزه سلامت را ثبت اطلاعات مربوط به سلامت افراد از سال 1972 میلادی بیان کرد و گفت: در این کشور سالانه حدود 760 مقاله علمی منتشر می شود که خود نشان دهنده این است که اقدامات در این کشور بر مبنای شواهد و تحقیق صورت می گیرد.

دکتر سیاری تاکید کرد: خوشبختانه در کشور ما هم اقدامات مبتنی بر شواهد و تحقیق انجام می شود و توانسته ایم عوامل خطر ابتلا به بیماری ها و علت مرگ را شناسایی کنیم.

وی بر لزوم تغییر رفتار و سبک زندگی مردم تاکید کرد و گفت: تغییر عادات و رفتار کار مشکلی است و نیاز به زمان دارد تا بتوان به صورت تدریجی عادات و رفتار را تغییر داد و کشور فنلاند از طریق اطلاع رسانی توانسته است به صورت تدریجی عادات و سبک زندگی مردم را تغییر دهد.

معاون بهداشت با تاکید بر استفاده از ظرفیت دانش آموزان برای تغییر در رفتار و سبک زندگی، افزود: این کشور از طریق ارائه برنامه های گسترده آموزشی در سطح مدارس و مهد کودک ها و تغییر برنامه های آموزش و پرورش توانسته تغییر سبک زندگی را در میان جامعه ایجاد کند.

دکتر سیاری افزود: در کشور ما هم تغیر رفتار و سبک زندگی از طریق رسانه ها از جمله صدا و سیما و نیز آموزش و پرورش صورت می گیرد.

وی استمرار و مدیریت کنترل بیماری های غیرواگیر را مهم دانست و گفت: همچنین تامین منابع مالی، حمایت و مشارکت دولت و بخش خصوصی و جامع بودن برنامه ها باعث شده تا کنترل بیماری های غیرواگیر در کشور فنلاند موفق باشد.
  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha