دبیر سومین جشنواره و نمایشگاه ملی گیاهان دارویی فرآورده های طبیعی و طب سنتی گفت: با راه اندازی این جشنواره، توانسته ایم چرخ این صنعت را به حرکت درآوریم و در دوره سوم با استقبال بی نظیری مواجه شده ایم.

چرخ صنعت گیاهان دارویی به حرکت در آمده است

سلامت نیوز:دبیر سومین جشنواره و نمایشگاه ملی گیاهان دارویی فرآورده های طبیعی و طب سنتی گفت: با راه اندازی این جشنواره، توانسته ایم چرخ این صنعت را به حرکت درآوریم و در دوره سوم با استقبال بی نظیری مواجه شده ایم.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایرنا از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، محمدحسن عصاره در نشست هماهنگی این جشنواره با تاکید بر کیفیت دوره سوم نسبت به دو دوره پیشین، افزود: گیاهان دارویی یک حوزه فرابخشی است و تنها به یک حوزه مربوط نمی شود.


عصاره گفت: ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی توانسته نقش تعامل بخشی میان حوزه های مختلف این عرصه داشته باشد. به طوری که دوره نخست برگزاری این رویداد کمتر از 200 شرکت در آن حضور داشتند، اما امسال بالای 700 شرکت برای حضور در آن تقاضا کردند که با توجه به محدودیت فضا، تنها توانستیم درخواست نزدیک به 500 شرکت را بپذیریم.


وی برگزاری جشنواره و نمایشگاه ملی گیاهان دارویی فرآورده های طبیعی و طب سنتی ایران را حرکتی نمادین ملی به عنوان مانور اقتصاد فرهنگی دینی نامید و ادامه داد : در سایر بخش های اقتصادی ایران همچنان شاهد رکود هستیم، اما حوزه کشاورزی به عنوان تنها بخش قابل ارائه و قابل افتخار فعالیت خود را دنبال می کند.


عصاره با اشاره به این که در سیلوهای گندم کشور 14 میلیون تن ذخیره وجود دارد، افزود: امیدواریم تولیدات سال 95 به عنوان تولید پایدار استقرار پیدا کند، همان طور که در این سال بیشترین تولید شکر را نیز در کشور شاهد بودیم.


دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی با تاکید بر این که گیاهان دارویی کم توقع اما پردرآمد هستند، تصریح کرد: این گیاهان ازنظر نیازهای آبی کم مصرف، اما با عملکرد بالا هستند. ایران نیز استعداد و ظرفیت کافی را دارد که چنین گیاهانی را در دل خود پرورش دهد.
وی با بیان این که برگزاری جشنواره و نمایشگاه ملی گیاهان دارویی فرآورده های طبیعی و طب سنتی ایران یک اقدام بزرگ و ملی در راستای منافع کشور است، خاطر نشان کرد: این اقدام در راستای ارتقا منافع کشورمان است تا جریان اقتصادی، اشتغال، کارآفرینی، باز شدن نبوغ جوانان برای ابتکارات مختلف را شاهد باشیم.


عصاره همچنین ابراز امیدواری کرد تا سومین جشنواره و نمایشگاه ملی گیاهان دارویی فرآورده های طبیعی و طب سنتی ایران پذیرای صد ها یا حتی میلیون ها بازدید کننده از حوزه های مختلف جامعه باشد.


به گفته وی، اگر این بازدیدکنندگان به هدف خود برسند، یعنی ما به هدف کلان خود از برگزاری چنین جشنواره و نمایشگاهی دست پیدا کرده ایم. بنابراین این فعالیت را می توان مقدس خواند، چراکه جوانان ما را به زندگی امیدوارتر می کند.
سومین جشنواره و نمایشگاه ملی گیاهان دارویی از 15 تا 18 شهریورماه جاری در مصلی امام خمینی (ره) در تهران برگزار می شود.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha