مدیر کل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس با بیان اینکه خدمات مشاوره‌ای رایگان در بیش از ۲۵ هزار مرکز مشاوره آماده ارائه خدمات به زوجین است، گفت: اولویت ارائه خدمات با زوج‌‌های بی‌فرزند یا تک فرزند است.

ارائه خدمات رایگان مشاوره فرزندآوری

سلامت نیوز:مدیر کل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس با بیان اینکه خدمات مشاوره‌ای رایگان در بیش از ۲۵ هزار مرکز مشاوره آماده ارائه خدمات به زوجین است، گفت: اولویت ارائه خدمات با زوج‌‌های بی‌فرزند یا تک فرزند است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  فارس، محمد اسماعیل مطلق در مورد خدمات رایگان مشاوره فرزندآوری اظهارداشت: بر اساس آمار، اکثریت زوجین خواهان حداقل 2 فرزند هستند؛ ولی متاسفانه به دلیل تأخیر در فرزندآوری و عدم آگاهی از الزامات فرزندآوری با مشکلات سلامت باروری مواجه می‌شوند که واحدهای خدمات مشاوره ای نیز برای رفع این مشکلات راه‌اندازی شده‌اند.

مدیر کل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس فاصله سنی زیاد بین فرزندان و افزایش سن بارداری مادران را از آسیب های فرزندآوری در جامعه خواند و افزود: خدمات فرزندآوری با شناسایی زوجین واجد شرایط در سراسر کشور و ارائه مشاوره های لازم برای فرزندآوری سالم با تضمین سلامت مادر و کودک، ارائه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بخش اعظمی از خدمات فرزند آوری اعم از مشاوره قبل از بارداری و حین بارداری، مراقبت های بارداری و همچنین زایمان طبیعی رایگان ارائه می شود، تصریح کرد: در صورت تشخیص پزشک برای انجام عمل سزارین در مراکز بهداشتی دولتی، فقط 10 درصد هزینه یعنی حدود 100 هزار تومان را فرد پرداخت می کند و در بقیه موارد تقریباً تمام هزینه ها رایگان است.

مطلق از ارائه خدمات فرزندآوری در تمام مراکز بهداشتی، خانه های بهداشت، پایگاه های بهداشتی، مراکز جامع سلامت و بیمارستان های دولتی سراسر کشور خبر داد و گفت: در هر یک از این مراکز تیمی متشکل از کارشناس مراقب سلامت، کارشناس مامایی، پزشک، کارشناس سلامت روان و تغذیه برای ارائه خدمات متفاوت به زنان باردار و یا زنانی که قصد بارداری دارند، وجود دارد.

به گفته مدیر کل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس، دوره آموزشی 8 جلسه‌ای برای مادرانی که قصد فرزندآوری دارند، برگزار می‌شود. بر این اساس، خدمات مشاوره‌ای پیش از بارداری تا هنگام زایمان به صورت رایگان در دسترس افراد قرار می‌گیرد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha