یکشنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۱
کد خبر: 192217

انرژی بسیاری از کارمندان در ساعات پایانی روزهای به میزان زیادی تخلیه می شود و بی حوصلگی بر آنها حاکم می گردد. این پدیده تقریبا رایج است و اگر بتوان به آن غلبه کرد، بازدهی ساعات کاری در بعد از ظهر نیز افزایش خواهد یافت.

برای رفع رخوت ساعات پایانی کار، 7 گام بردارید

سلامت نیوز:انرژی بسیاری از کارمندان در ساعات پایانی روزهای به میزان زیادی تخلیه می شود و بی حوصلگی بر آنها حاکم می گردد. این پدیده تقریبا رایج است و اگر بتوان به آن غلبه کرد، بازدهی ساعات کاری در بعد از ظهر نیز افزایش خواهد یافت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آوای سلامت، در اینجا گام هایی برای دورکردن رخوت کاری در ساعات بعدازظهر پیشنهاد شده است:

به مدت 10 دقیقه محل کارتان را ترک کنید: بهتر از در ساعات ناهار، محل کارتان را ترک کنید و حتی یک پیاده روی کوتاه داشته باشید. با این کار هم ویتامین دی بدن شما با قرارگیری در معرض آفتاب تامین خواهد شد و هم از برخی سرطان های خاص و پوکی استخوان اجتناب کرده اید. ضمنا با پیاده روی، میزان هورمون ملاتونی که به عنوان هورمون خواب شناخته می شود نیز در بدن تان کاهش خواهد یافت.

انتخاب پروتئین های انرژی زا: در زمان ناهار می توانید به جای مصرف ساندویج ماهی تن، از سالاد ماهی تن استفاده کنید. یک سالاد حاوی پنیر کم چرب به همراه تخم مرغ آب پز نه تنها مواد نشاسته ای سرشار از کربوهیدرات ساده ندارد، بلکه منبع خوبی از تامین انرژی محسوب می شود.

انتخاب ساعت چای: دریافت یک فنجان چای در اواسط بعد از ظهر گامی به سوی ضرب و شتم افسردگی در هنگام ساعات کاری عصر است. البته برای جلوگیری از ضربه به خواب شبانه، نوشیدنی های غلیظ کافئین دار را زیاد ننوشید.

مصرف یک تکه شکلات تیره: مصرف شکلات تیره سطح بالایی از چربی های سالم را به بدن می رساند ضمن این که شکلات تیره سرشار از آنتی اکسیدان ها است و باعث رسیدن فیبر و منیزیم فراوان به بدن نیز می شود.

انجام حرکات کششی: دستان خود را در هم قفل کرده و بدن خود را به سمت جلو، بالا و عقب کشیده و نفس عمیق بکشید. این حرکات را تا دو دقیقه تکرار کنید.

انجام ورزش های ایزومتریک: برای انجام این ورزش ها ماهیچه های بدن را منقبض و سفت کرده و نگه می داریم. به عنوان مثال بازوی خود را به سمت بیرون کشیده، بالا ببرید و به مدت 5 تا 10 ثانیه نگه دارید. این حرکات را می توانید با عضلات کتف، سینه، شکم، شانه ها و کمر انجام دهید.

مصرف اسنک ها: یک اسنک که ترکیبی از پروتئین، فیبر و کربوهیدرات است، می تواند قند خون شما را بالا برده و به مدت طولانی بالا نگه دارد. از خوردن موادی که سرشار از گلیسرین هستند اجتناب کنید زیرا برای مدت کوتاه قند خون را بالا می برند و بعد از آن به شدت افت می کند.

منبع:readersdigest

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha