دوشنبه ۳ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۱:۰۹
کد خبر: 19222

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: مهدهای کودک با تصویب اعضای کمیسیون بهداشت مجلس همچنان زیر نظر سازمان بهزیستی به فعالیت خود ادامه دهند.

حسینعلی شهریاری در گفتگو با مهر با  اعلام این خبر افزود: عصر یکشنبه بحث واگذاری مهدهای کودک در کمیسیون بهداشت مجلس مطرح شد که طی آن نظرات اعضا بررسی و در نهایت تصمیم گرفته شد که مهدهای کودک به وزارت آموزش و پرورش منتقل نشوند.

چندی پیش حاجی بابایی وزیر آموزش و پرورش از دستور رئیس جمهور برای تحت پوشش قرار گرفتن مهدهای کودک توسط وزارت آموزش و پرورش خبر داده و عنوان کرده بود که رئیس جمهور این پیشنهاد خود را به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه کرده تا آموزش و پرورش سیاستگذاری مهدهای کودک را برعهده گیرد.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تاکید کرد: پس از تصویب کمیسیون بهداشت، بحث واگذاری مهدهای کودک در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس مطرح خواهد شد و سپس در صحن علنی مجلس در این رابطه رای گیری نهایی می شود.

بر اساس اعلام سازمان بهزیستی، در حال حاضر 14 هزار مهد کودک در کشور فعال  و 50 هزار نفر نیروی انسانی در این مهدها مشغول به کار هستند، همچنین 95 درصد این مهدها نیز توسط بخش خصوصی اداره می شود.

شهریاری درمورد دلایل موافقت کمیسیون بهداشت با فعالیت مهدهای کودک زیر نظر سازمان بهزیستی گفت: چنانچه مدیریت مهدهای کودک به وزارت آموزش و پرورش منتقل می شد بسیاری از مهدهای کودک خصوصی تعطیل می شدند و همچنین واگذاری مهدها در مقطع خاص باعث می شود که این مهدها درآمد زایی به همراه نداشته باشند به همین دلیل مهدهای کودک برای نگهداری کودکان زیر نظر سازمان بهزیستی باشند برایشان خیلی بهتر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha