رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری آبادان تشریح کرد: درحال حاضر سازمان نظام پرستاری باید بر اجرای دقیق شرح وظایف پرستاران پافشاری و پیگیری نماید و با وسواس این موضوع را حل کند تا جامعه پرستاری مجبور به انجام کارهایی که در شرح وظایف آنان نیامده است، نباشد.

پیگیری سازمان نظام پرستاری بر اجرای دقیق شرح وظایف پرستاران

سلامت نیوز: رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری آبادان تشریح کرد: درحال حاضر سازمان نظام پرستاری باید بر اجرای دقیق شرح وظایف پرستاران پافشاری و پیگیری نماید و با وسواس این موضوع را حل کند تا جامعه پرستاری مجبور به انجام کارهایی که در شرح وظایف آنان نیامده است، نباشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری ، کورش نادری گفت : متاسفانه برخی وظایفی که پرستاران هم اکنون در بیمارستان ها انجام می دهند برعهده پزشک است که آنان نیز  انجام نمی دهند که نه تنها حجم کاری پرستاران اضافه می شود بلکه اگر مشکلی برای بیمار پیش آیدبه دلیل اینکه  پرستار انجام داده، برای وی تبعات قانونی در بردارد بنابراین خدمت به بیمار باید توسط کسی انجام  شود که صلاحیت علمی آن تایید شده باشد تا نسبت به خدمات ارائه شده پاسخگو باشد.


نادری در مورد مشکل سقف پرداخت به پرستاران و پزشکان و کارانه آنها اظهار داشت: متاسفانه برای پرداخت های نجومی به پزشکان به عنوان کارانه هیچ مصوبه قانونی وجود ندارد و در قانون آمده است  هرنوع پرداخت باید توسط شورای عالی حقوق و دستمزد مصوب شود اما متاسفانه وزارت بهداشت در این باره خود تصمیم می گیرد و اجرا می کند.


وی نبود مصوبه را بزرگترین اشکال این موضوع دانست و گفت: وزارت بهداشت به عنوان یک دستورالعمل داخلی قوانینی را مصوب کرده  که به نفع وزارت بهداشت  بوده به طوری که 60 درصد کارانه برای پزشک، 20 درصد سهم کارکنان و 20 درصد سهم بیمارستان است که این باعث بوجود آمدن اختلاف فاحش میان کارمزد پرستار و پزشک می باشد.


رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری آبادان پیشنهاد داد: شورای عالی حقوق و دستمزد باید مصوبه یا قانونی  در این باره تصویب نماید تا براساس آن پرداخت ها انجام شود و چون خوشبختانه اعضای شورای عالی بیمه  غیرپزشک هستند،  آن زمان می توان رقم معقول تری را پرداخت کرد و یک توجیه قانونی داشته باشد.


وی در پایان  افزود: در حال حاضر مصوبه ای که در شورای عالی حقوق وجود دارد مختص و به سود وزارت بهداشت می باشد  و فقط گروه پزشکان در این مصوبه قابل رویت هستند بنابراین می توان گفت کاملا جانبدارانه عمل شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha